Вълнуващи нови концепции за самолетен интериор и шанс за надникване в бъдещето на авиацията предоставя краткият списък на наградите Crystal Cabin Awards.

Сред претендентите за 2023 г. са концепция за кабина без средна седалка и шикозен дизайн, който издига бизнес класата на едноместен самолет на нова висота, разказва в материал по темата CNN.

Наградите Crystal Cabin Awards представят иновативни идеи, които преосмислят изживяването в самолетния салон. Категориите са осем - от екосъобразни иновации, като например базирано на изкуствен интелект приложение за храна на германската авиокомпания Lufthansa, до концепции от ново поколение, които идват директно от университетските аудитории.

Джулия Гросър, говорител на Асоциацията на наградите заяви, че тазгодишният списък с кандидати подсказва, че авиацията обръща посоката след несигурността в годините на пандемията.

"Авиокомпаниите, производителите и доставчиците отново инвестират сериозно в своите бордови продукти", казва Гросър пред CNN, като посочва "значителните иновации, видими дори в икономична класа - от двуетажни легла за пасажерите до по-добра свързаност".

Пенсиониран самолет се превърна във вила. Нощувката струва 7000 долара„Исках всеки да реагира с „Уау“ на всеки миг, прекаран на това необичайно място“, казва създателят му

Сред номинираните иновации в салона е концепцията "Skynest" на Air New Zealand, която предвижда спални капсули с възможност за резервиране, съставени от шест двуетажни легла, предназначени да дадат възможност на пътниците на икономична класа на дълги разстояния да си починат.

"Тъй като сме малка страна в отдалечен край на света, пътуването на дълги разстояния е жизненоважно, за да поддържаме връзка и да позволяваме на туристите да ни посещават", заяви Кери Рийвс, ръководител на програмите за самолети на Air New Zealand.

Мотивът за SkyNest е убеждението на Air New Zealand, че пътниците трябва да могат да си "починат добре, независимо от кабината".

Компанията работи по SkyNest от няколко години, като концепцията е разкрита за първи път още през 2020 г. Сега работата по осъществяването на проекта е в ход – според Рийвс авиокомпанията "работи по задълбоченото сертифициране и инженерните детайли, за да има Skynest на нашия нов самолет 787".


Air New Zealand

Air New Zealand е построила и няколко прототипа. На този етап обмисля дали може да транспортира един от тях до изложението за интериор на авиокомпаниите в Германия - авиационен симпозиум, на който Crystal Cabin Awards ще обяви победителите за 2023 г.

Сред другите концепции, включени в краткия списък, е "Front-Row Business Class Retreat" на Adient Aerospace, разработена от авиокосмическата компания в сътрудничество с Boeing EnCore Interiors. По концепцията се работи от началото на 2022 година.

Докато бизнес класата може да бъде много луксозно изживяване, при тесните самолети това обикновено означава просто малко повече място за краката и малко по-луксозни храни и напитки.

Авиокомпаниите с най-лоша и най-добра бизнес класаКогато пътниците си резервират място в бизнес класа, те очакват определено ниво на качество. Но по-скъпите билети невинаги гарантират по-добро изживяване

Adient и Boeing Encore Interiors се заемат с това да си представят бизнес класа на къси разстояния: легло, място за съхранение на багаж, минибар, библиотека и място, където друг пътник може да се присъедини за среща или разговор. Концепцията е "получила голям интерес и положителни отзиви" от други авиокомпании.

Докато проектът на Adient работи с ограниченията на съществуващите конфигурации на кабината, концепцията "Multicabin" на испанската архитектурна компания Taller De Arquitectura T36 се стреми към цялостно преразглеждане на пространството. Компанията представя три отделни икономични кабини на две нива. Целта, според дизайнерите, е да се каже "сбогом на средните места". Проектът включва комбинация от реални и виртуални прозорци.


Taller De Arquitectura T36

Дизайнът също така ще увеличи броя на местата в кабината - винаги привлекателна възможност за авиокомпаниите.

Друг участник в краткия списък, Euphony, е нова концепция за самолетни седалки от френския дизайнер на самолетни интериори Safran Seats, произведена в сътрудничество с компанията за аудиотехнологии Devialet, която има за цел да подобри развлеченията по време на полет.

Euphony премахва необходимостта от персонални слушалки. Вместо това в облегалката на всяка седалка са монтирани високоговорители, като нивата на звука са усъвършенствани така, че пътниците да могат да се наслаждават на избраното от тях развлечение по време на полет, без да бъдат подслушвани или обезпокоявани от съседа си.

Стюардеса разказва какво наистина се случва на борда на частните самолетиОт секс с тайни любовници и прелъстяване от шефа до полагането на грижи за двуезичeн папагал

Категорията "Университет" на Crystal Cabin Awards предлага поглед към идеите на следващото поколение авиационни дизайнери. Пример за тях е концепцията за авиационен самолет Tilde на Джошуа Нилсън, шотландец, завършил колежа по изкуства и дизайн в Савана.

Първоначално университетската дипломна работа на Нилсън представя частен, затворен апартамент във въздуха, идеален за пътуващи в група. Конфигурацията на апартамента може да се трансформира от четири стола, разположени един срещу друг, до легла.


j.tildeandco

Нилсън споделя, че е бил вдъхновен за проекта си от приятни спомени от семейните ваканции. "Исках да поставя връзката в семейството в центъра на моя дизайн и затова направих авиационен апартамент, идеален за групови пътувания.", обяснява той.

Наскоро Нилсън се връща в Шотландия, където основава собствено дизайнерско студио. Надява се номинацията от Crystal Cabin Awards да му позволи да осъществи концепцията си.

Финалистите на наградите Crystal Cabin Awards ще бъдат обявени през май, а победителите през юни.