YouTube затяга правилата за клипове, свързани с хранителни разстройства
YouTube обяви серия от промени в начина, по който управлява съдържание, свързано с хранителни разстройства.
Платформата отдавна премахва видеоклипове, които популяризират хранителни разстройства, но сега политиките на платформата вече ще забраняват и съдържание, което включва теми като пречистване или екстремно броене на калории, често вдъхновяващи рискови потребители да правят същото, съобщава CNN.
За видеоклиповете, които включват такива "подражателни поведения" в контекста на захранване след период на гладуване, YouTube ще позволи съдържанието да остава онлайн, но ще го ограничава до потребители на възраст над 18 години.
Промените в политиката, разработени след консултации с Националната асоциация за хранителни разстройства на САЩ и други организации с нестопанска цел, имат за цел да гарантират, че "YouTube създава пространство за достъп до ресурси, като същевременно продължава да защитава своите потребители."
Завръщането на забранените профили и мрежата на щастиетоЗаради вихрещата се неяснота в придобитата от Мъск мрежа много потребители се насочват към нейната алтернатива с отворен код
Промените идват в момент, в който социалните медии са подложени на засилен контрол заради въздействието, което имат върху психичното здраве на потребителите, особено на младите хора. През 2021 г. американските законодатели призоваха Instagram и YouTube да не популяризират сред младите потребители акаунти със съдържание, проповядващо екстремно отслабване и диети.
TikTok пък се сблъска с критики от страна на група за безопасност в онлайн пространството, която твърди, че приложението поднася на тийнейджърите съдържание, стимулиращо хранителни разстройства.
Те следват и няколко актуализации от страна на YouTube през последните години по отношение на начина, по който платформата се справя с дезинформацията по медицински въпроси като абортите и ваксините.
В допълнение към ограничаването на възрастта за достъп до някои видеоклипове YouTube планира да добави панели, насочващи зрителите към кризисни ресурси по теми, свързани с хранителните разстройства. В същото време собствениците на рестриктирани акаунти ще бъдат наставлявани от платформата как да създават съдържание, което е по-малко вероятно да навреди на други хора.
Както при много други политики в социалните медии обаче, посочва CNN, предизвикателството често не е във въвеждането им, а в прилагането им.