Meta започна поредни съкращения, фокусът е върху техническите длъжности
Meta започва последната серия от съкращения, обявени през март като фокусът е върху технически длъжности.
Служители с техническа подготовка като потребителско преживяване, софтуерно инженерство, графично програмиране и други роли обявиха в LinkedIn, че са освободени от компанията тази сутрин.
Говорител на Meta потвърди пред CNBC, че съкращенията са започнали.
Един от засегнатите служители заяви пред CNBC, че съкращенията са засегнали и екипите, работещи с продукти, и че Meta планира да съкрати през май позиции, свързани с бизнеса, като например в областта на финансите, правото и човешките ресурси.
По думите на служителя, е възможно технологичните екипи, които не са били засегнати от съкращенията днес, да бъдат включени в тези през следващия месец.
Публикациите в LinkedIn показват, че няколко души, които са работили като програмисти на игри, също са съкратени. "Тази сутрин се събудих с неприятната новина, че съм един от многото уволнени от Meta днес", пише в Linkedin мениджър на бизнес програми във Facebook.
След като приходите от реклами се сринаха миналата година, а цената на акциите ѝ започна да пада главоломно, компанията майка Facebook обяви първия кръг от съкращения през ноември, засягайки около 11 000 работници.
След това главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг обяви 2023 г. за "година на ефективността" и през март пристъпи към план за съкращаване на още 10 000 работни места, което ще доведе до разходи за преструктуриране между 3 и 5 млрд. долара.
Както заяви Зукърбърг, новият кръг от съкращения през април е насочен към техническите работници, а тези в бизнес групите ще бъдат извършени в края на май.
Meta отново уволнява хиляди служители Предишният кръг от съкращения в компанията засегна 11 000 души
Уолстрийт приветства съкращенията.
Акциите на Meta се покачиха с 81% тази година, след като миналата загубиха около две трети от стойността си. Приходите обаче намаляват вече три поредни тримесечия, а анализаторите прогнозират още един спад на тримесечните продажби, когато Meta отчете приходите си за първото тримесечие следващата седмица.
Предишната прогноза на компанията предвиждаше продажби между 26 и 28,5 млрд. долара, което означава, че серията от спадове на приходите може да приключи, ако Meta достигне горната граница на диапазона.
Докато основният ѝ бизнес е затънал в спада на онлайн рекламите, Meta харчи милиарди долари на тримесечие за разработване на технологии за метавселената, което представлява огромен и рисков залог на зараждащ се пазар, който все още не е навлязъл в масовия сектор.
През последното тримесечие звеното Reality Labs на Meta, натоварено с изграждането на метавселената, регистрира оперативна загуба от 4,28 млрд. долара, с което общите загуби на звеното за 2022 г. са 13,72 млрд. долара, отбелязва в заключение CNBC.