След броени дни, на 5-ти юни, стартира Световната конференция на разработчиците на Apple – най-големия годишен форум на компанията, който редовно дава насоки за бъдещето ѝ. През 2023 г. анализаторите смятат, че това може да се окаже по-вярно от всякога, тъй като се очаква технологичният гигант да представи първия си хедсет за смесена реалност и нова платформа към него.

Така че другата седмица със сигурност ще получим яснота за бъдещето на компанията. Но сега, ще погледнем с едното око към миналото с една вече доказала се платформа – магазинът за приложения AppStore.

През 2007 г., когато Apple представя iPhone, App Store не съществува. Вместо това Стив Джобс иска разработчиците да създават уеб приложения като трети страни. Това обаче се оказва лоша идея и година по-късно Apple пуска магазина си за приложения.

И това решение се оказва, меко казано, успешно не само за технологичния гигант, но и за самите разработчици, акцентира Fast Company и цитира независимото проучване на икономисти от Analysis Group, според което през 2022 г. разработчиците на App Store са генерирали 1,1 трилиона долара от общи плащания и продажби.

Приходите на Apple спадат за второ поредно тримесечие, но са над очакванитеПродажбите на най-високия клас iPhone Pro са от решаващо значение за стратегията на Apple за увеличаване на приходите

Тази огромна сума само за една година поставя App Store (който е само един малък аспект от екосистемата на Apple) над почти всяка друга компания на планетата, с изключение на няколко технологични гиганта. Проучването разкрива и някои други интересни цифри за App Store, които Apple публикува във връзка с 15-годишнината на магазина за приложения:

- Повече от 90% от тези 1,1 трилиона са отишли в разработчиците, като Apple не е взела никаква комисиона.
При по-нататъшното разбиване на сумата от 1,1 трилиона долара, 910 милиарда идват от продажбата на физически стоки и услуги, които потребителите достъпват през различни приложения; 109 милиарда долара са от реклами в приложенията, а останалите 104 милиарда от цифрови стоки и услуги.

- Сумата от 1,1 трилиона долара за 2022 г. е 29% увеличение спрямо 2021 г. Същевременно през 2021 г. се наблюдава 27% ръст спрямо 2020 г., а през 2020 г. - 27% в сравнение с 2019 г. С други думи, App Store продължава да генерира двуцифрен ръст дори 15 години след появата си.

Правни успехи за Apple във Великобритания, проблеми за Мъск в САЩApple не нарушава законите за конкуренцията при мобилните търсачки, а Tesla нарушава трудовото законодателство


- Когато се вземат предвид само малките разработчици, техният темп на растеж изпреварва този на по-големите си конкуренти за периода 2020-2022 г. През това време приходите им са нараснали със 71%.

- Докато от 2019 г. насам приходите на разработчиците в Съединените щати са нараснали с над 80%, тези в Европа могат да се похвалят с ръст от 116%.

- Облекчаването на пандемичните ограничения е довело до рязко нарастване на търсенето на приложения в определени категории. Продажбите, реализирани в приложенията за пътуване, са се увеличили с 84% през 2022 г., докато тези за превоз на пътници с 45%.

- От стартирането на App Store през 2008 г. досега разработчиците са спечелили повече от 320 млрд. долара, а потребителите са изтеглили 370 млрд. приложения.

Apple спечели дългогодишна битка с Epic и защити политиките си в AppStorеРазработчикът на игри води подобна юридическа битка и с друг технологичен гигант - Google


Няма съмнение, че тези последни данни за App Store са впечатляващи и показват колко ценна е екосистемата на Apple не само за компанията, но и за големите и независимите разработчици. Но има и допълнителна причина технологичният гигант да сподели това проучване, смятат от Fast Company.

Нови условия в iOS 17 за Европа

Говори се, че в iOS 17, която се очаква да бъде представена на годишната Световна конференция на разработчиците на Apple, компанията за първи път ще позволи на европейските потребители да зареждат приложения, без да се налага да ги изтеглят от AppStore.

Това е изискване, което ЕС застави Apple да спазва заради потенциална заплаха за конкуренцията в блока, което компанията със сигурност се надява да не се случва на други пазари. С изнесените статистики Apple се опитва да подчертае положителното икономическо въздействие на своя магазин за приложения и да напомни на законодателите колко полезен е той за малки и големи разработчици по целия свят, посочват в заключение от изданието.