Летящ старт от 120,5 млн. долара за "Спайдърмен: През Спайди вселената"
Човекът-паяк се завърна на големия екран през уикенда и събра приблизително 120,5 милиона долара в боксофиса в САЩ, съобщава CNBC.
Новата част от приключенията на Спайдърмен е дългоочакваното продължение на наградения с Оскар "Спайдърмен: През Спайди вселената" и се нареди на второ място по приходи за 2023 г., веднага след грандиозното завръщане на Супер Марио.
Лентата отбелязва и третия най-добър премиерен уикенд за всеки филм от поредицата, независимо дали анимационен или игрален, допълва CNBC.
"Като анимационен филм от категория PG, "През Спайдър-вселената" е в състояние да привлече по-млада аудитория отвъд основните фенове на филмите на живо PG-13 и по този начин гарантира дългосрочната привлекателност на героя и филмите за различни поколения", смята Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore.
По данни на EntTelligence "Спайдърмен: През Спайди вселената" е привлякъл над 9 млн. кинозрители през уикенда. Билетите представляват около 56% от целия трафик в кината от четвъртък до неделя, съобщава компанията за данни.
Освен това 29% от киноманите са гледали филма в премиум формат, като са платили средно с 4,52 долара повече за билет.
Продадоха страница от комикс за Спайдърмен за 3 млн. долараИзданието
"Този дебют е още едно доказателство, че публиката е нетърпелива за свежи, крайни похвати както за супергерои, така и за анимационни филми", заяви Шон Робинс, главен анализатор в BoxOffice.com.
Анимационното продължение на "Човекът-паяк" на Sony буквално „диша във врата“ на няколко силни дебюта в боксофиса, включително "Пазители на галактиката" на Marvel и "Малката русалка" на Disney.
С още 10,2 млн. долара от продажби на билети през петия си уикенд в кината, "Пазители на галактиката 3" е генерирал около 322,7 млн. долара на вътрешния пазар. В световен мащаб филмът е събрал 780,1 млн. долара.
"Малката русалка" отбеляза 58% спад в продажбите на билети от първия до втория си уикенд, което е на нивото на средните стойности за индустрията, като добави 40,6 млн. долара към общия си глобален резултат. Филмът си е осигурил 186,2 млн. долара от продажби на билети на вътрешния пазар и има 326,7 млн. долара в световен мащаб.
"The Boogeyman" генерира 12 млн. долара от продажби на билети на вътрешния пазар, а "Fast X" добави 9,24 млн. долара от продажби на билети през уикенда, с което приходите му на вътрешния пазар достигнаха 128,4 млн. долара.
"Между летящия старт на Спайди, силното задържане на "Малката русалка", ужасите на "The Boogeyman" успехите на "Пазители" и "Fast Х" и още много други премиери, които предстоят, собствениците на кина, студиата и киноманите се насочват с пълна газ към най-вълнуващия летен пазар от четири години насам", категорични са експертите.
По данни на Comscore от началото на годината досегашните приходи от продажби на вътрешния пазар възлизат на около 3,6 млрд. долара, което е само с 21,9 % по-малко от предпандемичните нива. Досегашният боксофис за 2023 г. тази година е с 27,9% над същия период на 2022 г.