Според ново проучване на Nokia и Ernst and Young (EY) индустриалната революция в метавселената вече е в ход, макар и тиха.

В момента всички погледи са вперени в генеративния изкуствен интелект и заобикалящата го екосистема, акцентира Telecoms, което създава усещането, че метавселената е бързо намаляващ образ в огледалото за обратно виждане. Но докато над потребителската част на пазара продължава да витае облак от скептицизъм, когато става въпрос за случаи на използване на метавселената в индустриалните предприятия и промишлеността, времето определено е много по-слънчево.

Според проучването на Nokia и EY ранните потребители на метавселената постигат подобрения в намаляването на капиталовите и оперативните разходи, които надхвърлят очакванията им съответно с 15% и 6%. Съществуват и забележителни различия между очакванията и реалността, когато става въпрос за подобряване на безопасността, опита и обслужването на клиентите.

Технологични гиганти кръстосват шпаги във виртуалната и добавената реалностНаближаването на дългоочакваната поява на първото VR/VR устройство на Apple принуди конкурентите ѝ да се раздвижат
Тези окуражаващи резултати са подобрили и общото възприятие на метавселената сред корпоративните и индустриалните потребители. Средно 80% от тези, които вече са внедрили проекти, свързани с метавселената, смятат, че те ще имат значително или преобразуващо въздействие върху начина, по който извършват дейността си. Само 2% от анкетираните смятат, че метавселената е модерна дума или прищявка.

"Индустриалните и корпоративните метавселени са тук и това проучване показва ясния апетит към технологии като разширена реалност и цифрови близнаци за постигане на бизнес цели", казва Винсент Дуен, изпълнителен директор на отдел "Бизнес консултиране и бизнес трансформация" в Ernst and Young. "Вече виждаме много организации, които надхвърлят етапите на планиране и разпознават осезаемите ползи от първоначалните си внедрявания."

Но както Nokia, така и EY имат залози в тази надпревара, така че не е изненадващо, че споделят проучване, в което широко се застъпват ползите от индустриалните и корпоративните метаприложения.

В края на миналата година EY обяви старта на метаверсия на своята услуга за съвместна работа Wavespace, която по същество представлява множество зали за срещи, разпръснати по целия свят, които позволяват на служителите от различни офиси да се събират и да разработват идеи. Освен това в САЩ компанията стартира лаборатория за метавселени, която позволява на разработчиците да създават и тестват нови случаи на използване на виртуалната реалност.

Колко далеч в бъдещето изчезна метавселената Disney и Microsoft затвориха VR И АР проекти този месец
Що се отнася до Nokia, корпоративните - и по-специално индустриалните - метавселени се вписват в нейната стратегия "Индустрия 4.0", която се върти около внедряването на модерни, критични комуникационни мрежи в подкрепа на цифровизацията и автоматизацията на все повече процеси.

Затова не е чудно, че Nokia изтъква надеждната, високоскоростна свързаност сред най-големите приоритети на респондентите за осигуряване на възможност за използване на метавселената.

"Чудесно е да видим, че компаниите ясно вярват в силата на метавселената за създаване на бизнес стойност както в случаите на използване в предприятията, така и в промишлеността като цяло", казва Тиери Е. Клайн, президент на Bell Labs Solutions Research в Nokia. "Това силно съответства на нашето виждане, основано на повече от осем години изследвания в Nokia Bell Labs, че индустриалната метавселена е продължение на Индустрия 4.0. Следователно тези, които вече са внедрили критични комуникационни мрежи за Индустрия 4.0, сега са в добра позиция да изпитат ползите от метавселената, които очевидно някои компании вече виждат."