Свидетели сме на така нареченото “отмъстително харчене” в сферата на услугите - след Covid-19 хората бързо се насочиха към хранене в ресторанти, пътувания и престой в хотели, казва Радослав Иванов, финансов директор в Мебели Виденов.

На този фон компанията успява да запази силен ръст на продажбите на всички свои пазари, благодарение на своята устойчива стратегия за развитие, изцяло изградена около удовлетвореността на клиентите, добавя Радослав Иванов.

През последните 5 години компанията се превърна в лидер в своя сектор чрез мащабни инвестиции в своите „state-of-the-art” производствени звена, логистичната си инфраструктура и търговски канали, посочва още финансовият директор в Мебели Виденов, който заема този пост от 2021 г. Иванов има дългогодишен опит в инвестиционно банкиране. Работил е и в подразделението за сливания и придобивания на British Petroleum в САЩ. Притежава бакалавърска степен по финанси от университета Дрексeл във Филаделфия.

Разговаряме с Радослав Иванов за тенденциите в мебелната индустрия, потребителските нагласи и стратегията на компанията, която беше един от основните партньори ШУМЪТ НА ПАРИТЕ 2023, осигурявайки комфорт за лекторите на основната сцена на форума, както и за гостите на събитието, обзавеждайки част от нетуъркинг зоната.

Г-н Иванов, кои са основните икономически фактори и тенденции в потребителските нагласи, които движат мебелната индустрия у нас? Има ли съществена промяна в потребностите на клиентите и ако да - как реагират производителите и търговците?

В рамките на последната година в България, както и на петте чуждестранни пазара, на които Мебели Виденов оперира, отчитаме ръст на потребление в сектора на услугите.

По време на локдауните хората харчеха повече за домакински стоки като компютри, перални машини и цялостно обзавеждане, след като бяха принудени да останат вкъщи и съответно се стремяха да подобрят жилищните си условия или да се приспособят към работа и обучение от разстояние.

След Covid-19 сме свидетели на така нареченото “отмъстително харчене” в сферата на услугите. Хората бързо се насочиха към хранене в ресторанти, пътувания и престой в хотели.

Благодарение на устойчивата си стратегия за развитие, която е изцяло изградена около удовлетвореността на клиентите, Мебели Виденов успява да запази силен ръст на продажбите на всички свои пазари.

По какъв начин инфлацията се отразява на сектора, в който вие оперирате, и каква е вашата стратегия в тези условия?

Високата инфлация несъмнено има своите отражения върху потребителските нагласи в мебелния бранш при непропорционален ръст на доходите на домакинствата, какъвто е и случаят. Начинът да поддържаме равновесие, движещи се напред през турбулентността, е да се приспособяваме и усъвършенстваме, запазвайки фокус към по-голямата цел на компанията, която отново е изградена около качеството на нашия продукт, бързата доставка и цялостното изживяване на клиента в отношенията му с Мебели Виденов.

Може ли да дадете конкретен пример?

През изминалата година пуснахме новата си високо-технологична производствена база Тунджа върху площ от 155 дка.

Същевременно продължаваме с изграждането на модерна търговска мрежа с 45 обекта в България.

Извън България нашите клиенти в Румъния, Гърция, Северна Македония, Унгария и Албания също могат да разчитат на продукт с високо качество, бърза доставка и професионално обслужване на силно конкуренти нива.

Какви са прогнозите ви за пазара и представянето на компанията в следващите месеци с оглед на финансовите ѝ резултати за първото тримесечие на 2023 г.?

Представянето на компанията е показателно за висока лоялност на клиента към нашия бранд. Външните фактори, свързани с българската и европейска икономика като цяло, ще са от по-значително влияние върху финансовите показатели.

Въпреки официалното влизане на еврозоната в рецесия, очакваме допълнителни мерки от страна на ЕЦБ за повишаване на лихвите с цел допълнително охлаждане на европейските икономики и намаляване нивата на инфлацията, която се оказва устойчива за по-дълго от очаквано.

Мебели Виденов са на пазара вече 34 години – кои са ключовите етапи в развитието на компанията, спомогнали за разрастването на бизнеса?

През последните 5 години компанията се превърна в лидер в своя сектор чрез мащабни инвестиции в своите „state-of-the-art” производствени звена, логистичната си инфраструктура и търговски канали.

Днес Мебели Виденов е модерна и иновативна българска компания, предоставяща качествен продукт на все по-взискателните си клиенти.

Освен направените инвестиции, компанията дължи своя успех на своите над 1600 отдадени служители и предприетите мерки за тяхното привличане и задържане в компанията на фона на структурните проблеми с човешкия капитал в България.

Не на последно място е дългосрочното партньорство на компанията с нейните доставчици на стоки и суровини.

Каква роля ще играят дигитализацията и високите технологии в бизнеса ви в следващите години? По какъв начин те участват сега в развитието на компанията?

Преминаването на нашия продукт от първоначалната му концепция и дизайн до доставката му в дома на нашия клиент е комплексен процес.

В първоначалната фаза на създаване на всички наши продукти търсим максимален баланс между издръжливост, функционалност, комфорт, безопасност и устойчивост, и всичко това, съобразено с висока степен на достъпност. Разбира се, освен на способностите на нашите дизайнери, разчитаме и на последните технологии, за да реализираме тези цели.

Преминаването на продукта през нашите автоматизирани производствени линии разчита на последните технологии, предоставени от водещи европейски компании.

Също така движенията на хилядите пакети, които изнасяме от нашите централни складове всеки ден и доставяме до вратата на нашия клиент в уговорения срок, изисква висока степен на координация, която е трудно постижима без въвеждане на софтуеризирани складови решения.

Съдържание за Мебели Виденов