Младите британци предпочитат новините от китайския TikTok вместо от BBC
TikTok е най-популярният източник на новини за деца на възраст между 12 и 15 години.
Това показва последният доклад на британския орган за наблюдение на комуникациите Ofcom относно потреблението на новини в Обединеното кралство.
Данните сочат категорично, че британското приложение за видеоклипове вече е най-използваният източник на новини във всички платформи за тийнейджърите, следвано от YouTube и Instagram.
28% от децата на възраст 12-15 години използват TikTok за източник на новини във всички платформи, докато YouTube и Instagram имат дял от 25%.
Въпреки това BBC все още има най-голям обхват от всички новинарски организации сред тази възрастова група, когато се отчитат всички нейни новинарски канали - в BBC iPlayer, радиостанции, уебсайтове и телевизионни канали - 39%.
Популярността на TikTok се дължи на мощен алгоритъм, който подбира съдържанието, което децата и младежите виждат на екрана си, както и на ефективна функция за търсене, която превърна приложението в завладяваща платформа за потребителите, обяснява TheGuardian.
Според доклада на Ofcom, вероятността 16-24-годишните младежи да консумират новини чрез социалните медии на телефоните си е с 30% по-висока от тази на възрастните.
Проучването показва, че младите хора в тази възрастова група също така е по-малко вероятно да се насочат към традиционните новинарски уебсайтове (6% срещу 26%) в сравнение с възрастните и е по-вероятно да се насочат към социалните медии.
Например Instagram е най-използваният единичен източник на новини за младите хора - 44%, а BBC One е с равен брой гласове с Facebook - 33%.
Проучването показва още, че TikTok като източник на новини е станал по-популярен сред възрастните, като един на всеки 10 го използва, за да следи новините, изпреварвайки BBC Radio 1 и Channel 5 за първи път.
При възрастната аудитория, телевизионните новини са най-популярният източник, използван от 70% от гражданите в Обединеното кралство.
BBC One остава най-използваният източник на новини във всички платформи, следван от ITV. И двата канала обаче са намалели през последните пет години - BBC One с 62%, а ITV с 41 %.
Потреблението на Facebook също е намаляло, отчита проучването.