Еврокомисарят по вътрешен пазар Тиери Бретон ще се срещне с главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг, за да поиска незабавни действия за справяне със съдържанието, насочено към деца, съобщава Reuters.

"Изглежда, че доброволният кодекс на #Мета за защита на децата не работи", заяви Бретон в публикация в Twitter.

"Сега Марк Зукърбърг трябва да обясни и да предприеме незабавни действия", допълни той.

Според информация на агенцията, срещата ще е в централата на Meta в Калифорния на 23 юни.

Говорител на Meta заяви, че компанията има строги политики и технологии, които не позволяват на злонамерени потребители или киберпрестъпници да намират контакт или да взаимодействат с тийнейджъри в нейните приложения.

Meta има проблем с децатаЗукърбърг трябва да измисли как да насърчи децата да влязат в мрежите му и да останат там

Само през януари тази година екипите на Meta са деактивирали над 490 000 акаунта заради нарушаване на политиките за безопасност на децата.

"Непрекъснато проучваме начини за активна защита срещу това поведение и създадохме вътрешна работна група, която да разследва тези твърдения и незабавно да ги отстрани.", допълват от компанията.

Според еврокомисаря Бретон обаче, Meta ще трябва да демонстрира и какви са мерките за спазване на правилата на Европейския съюз за онлайн съдържание, известни като Закон за цифровите услуги (DSA), след 25 август. В противен случай, ще бъде подложена на тежки санкции.

Ще може ли Twitter да покрие новите изисквания на ЕС за съдържание?На фона на новия Закон за цифровите услуги, компанията затвори офиса си в Брюксел

DSA забранява някои видове целенасочени реклами в онлайн платформите, като например тези, предназначени за деца, или когато се използват специални категории лични данни, като етническа принадлежност, политически възгледи и сексуална ориентация.

Глобите на DSA за нарушения могат да достигнат до 6% от глобалния оборот на компанията, подчертава Reuters.

В последно време не само Meta, но и други платформи за социални медии като TikTok на ByteDance, Snapchat и YouTube на Alphabet предизвикват загриженост сред регулаторните органи относно съдържанието, насочено към малки деца, допълва агенцията.