Загубата на връзка между работещите отдалечено и техните компании става по-голяма.

Това показва ново проучване на Gallup сред 9000 служители в САЩ, чиято работа може да се извършва дистанционно.

Делът на работещите извън офиса, които казват, че чувстват връзка с целите на техните организации, е спаднал до 28% от 32% през 2022 г. – най-ниското му ниво от преди пандемията, показва проучването.

За разлика от това, една трета от служителите, които работят в офиса, казват, че усещат тази връзка - почти същото ниво като миналата година.

Работещите хибридно изглежда се чувстват най-свързани с мисията на своите компании - 35% казват, че тя ги кара да чувстват работата си важна.

Констатации от подобни прочувания стават все по-важни за бизнеса, който се притеснява от ефектите на дистанционната работа върху лоялността на служителите и продуктивността на екипа.


Това променя играта: Две ключови качества за успех при работа от разстояниеМилиони хора по цял свят желаят да работят навсякъде и по всяко време от дистанция, но когато става въпрос за наемане, изпълнителните директори са особено взискателни

Голяма част от служителите казват, че дистанционната работа им дава възможност да се съсредоточат върху основните си задължения и да избегнат някои от разсейващите фактори на офисния живот. В този случай на компаниите им остава да се опитат да насърчат чувството за връзка с мисията им, коментира The Wall Street Journal.

Изглежда, че дистанционно работещите подхождат към работата си с манталитета на фрийленсъри, изпълнявайки основните отговорности на своята роля, но без да влизат в дълбочината на нуждите на екипа или компанията, коментира Джим Хартър от Gallup, който следи ангажираността на служителите от 2000 г. насам. Повечето професионални роли, посочва той, включват аспекти, които надхвърлят просто свършването на определена работа. Много по-вероятно е човек да участва в допълнителни дейности, като например да стимулира иновации или да подкрепя по-неопитни колеги, ако чувства, че е част от нещо значимо, каза експертът.


Анатомия на новия офис: Социален хъб, а не място за работа Бъдещето на офиса е, че в него влизате само два или три дни в седмицата и става дума за срещи, обучения, презентации, събития. Офисът е за свързване, обясняват експерти

Противоречиви показатели

Въпреки данните за липсата на свързаност с компанията сред дистанционно работещите, проучването на Gallup показа, че 38% от хората, които работят отдалечено на пълен или непълен работен ден, са ангажирани или ентусиазирани от работата си, в сравнение с 34% от работещите в офиса.

Близо 30% от работещите отдалечено, работят най-вече от вкъщи – дял, който не се е променил много през последната година, сочат данните на Gallup. Една от причините да имат по-висок резултат в показателите за ангажираност от колегите си в офиса е, че имат ясна представа какво се очаква от тях, посочват анкетираните.

За много мениджъри обаче това не е достатъчно. В проучване на Федералния резерв на Ню Йорк сред бизнес лидери, публикувано този месец, мнозинството казва, че дистанционната работа помага при намирането на служители, но влошава културата на работното място, сплотеността на екипа и менторството.

Има също така риск по-опитните служители да не се сетят да включат млади колеги в презентации или проекти, ако не се срещат лично с тях, казват експерти.


„Живеят повече, работят по-малко“ - с какво се примиряват работодателите?Дори когато заетостта расте бързо, служителите работят по-малко часове сега, отколкото през 2019 г.

На този фон много компании прецизират начина, по който управляват отдалечената работна сила, като инициират повече физически дейности за изграждане на екип, смятайки, че това помага на хората да научат повече един от друг, да подобрят индивидуалното си представяне и да се почувстват истински интегрирани в организацията.

В Microsoft малко над една четвърт от екипите работят заедно на едно и също място, в сравнение с 61% в предпандемичния период. Сега компанията използва данни от вътрешни проучвания, за да насочва мениджърите кога е най-ефективно хората да работят лице в лице.

Един от първите изводи е, че новите служители, които се срещат лично със своя мениджър през първите 90 дни, е по-вероятно да поискат обратна връзка от колегите си и да кажат, че се чувстват комфортно да обсъждат проблеми с мениджърите. Тези служители също са по-склонни да кажат, че техните колеги се обръщат към тях за информация, за да решават проблеми, посочва Microsoft, чиито HR експерти съветват да мислим за социалната връзка като за батерия, която трябва да се зарежда, когато е необходимо.