Докато други компании за играчки се борят със спад на продажбите, предизвикан от инфлацията, Lego продължава да постига положителни резултати, макар и скромни.

През първите шест месеца на тази година, пише CNBC, приходите на частния датски производител на играчки са нараснали с 1% и достигат 27,4 млрд. датски крони, или около 4 млрд. долара. В същото време публично търгуваните конкуренти като Mattel, Hasbro, Funko и Jakks Pacific отчитат двуцифрен спад на приходите и продажбите досега през тази година.

"Мисля, че това, което ме прави много доволен, е фактът, че ние продължаваме да изпреварваме индустрията", коментира главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен пред телевизията. "Хубавото за нас е, че всяка година през последните четири или пет години надминаваме пазара с 10 процентни пункта. Това означава, че постоянно завземаме пазарен дял и продължаваме да го правим, а това е супер важно."

Компаниите за играчки отбелязаха огромен ръст по време на пандемията, тъй като родителите търсеха начини да занимават децата си по време на ограниченията. Възрастните също се върнаха в магазина за играчки, за да се избавят от скуката, припомня още CNBC и добавя:

Най-новото Lego учи деца и възрастни на Брайловата азбукаНовият конструктор е подходящ за деца и семейства с различна степен на зрително увреждане


„Lego надгради растежа си от времето на пандемията, подкрепена от разнообразен набор от продукти, които са предназначени както за деца, така и за възрастни, като същевременно надмина средното за индустрията представяне и увеличи пазарния си дял“.

Разбира се, компанията не е имунизирана срещу макроикономическия натиск, особено срещу по-високите разходи за материали, транспорт и енергия.

Нетната печалба на Lego за първата половина на годината достига 5,1 млрд. датски крони, или около 742 млн. долара, което е със 17% по-малко в сравнение със същия период на 2022 г.

Разходите за суровини са основен разход за компанията през първата половина на годината, но Кристиансен очаква това да се промени в бъдеще с понижаването на цените.

От играчка – задачка: Lego придобива платформа за учене за 875 млн. доларaДатската компанията навлиза в образователния бизнес, купувайки американската Brainpop


Lego е компенсира част от по-високите транспортни разходи, като е разполага производствени предприятия в близост до ключови пазари. Например САЩ получават продуктите си от фабрика в Мексико. Тази верига за доставки ще се скъси още повече през следващите две години, когато компанията открие нов завод във Вирджиния.

Освен това Кристиансен заявява, че голямото търсене на широкия избор от комплекти на Lego е помогнало за намаляване на разликата спрямо предходни години. Продажбите на потребителски стоки са нараснали с 3% през първата половина на годината.

Кристиансен посочва като основна причина за доброто представяне силата на марката Lego и нейната разнообразна продуктова линия, която предизвиква различни "страсти". Продуктите на компанията варират от тематични комплекти "Междузвездни войни" до сглобяеми автомобили и градски пейзажи.

През тази година компанията разширява портфолиото си до около 750 продукта. Около 48% от това портфолио ще бъдат нови модели, казва Кристиансен. Това е част от стратегията на Lego за разширяване на потребителската база.

Компанията също така извлича ползи от откриването на магазини на нови пазари, особено в Китай. Досега през 2023 г. тя е открила 89 магазина по целия свят, като 54 от тях са в Китай. Регионът отскоро е част от списъка с пазари на датския производител на играчки, а физическите обекти са помогнали да се демонстрира както на деца, така и на възрастни какви възможности всъщност предлагат строителните комплекти.

"Смятаме, че ще завършим годината с едноцифрен темп на растеж", казва Кристиансен. "Вярвам, че можем да продължим да изпреварваме пазара."