Мартин Скорсезе се изправи срещу Тейлър Суифт във филмов „двубой“ в кината през уикенда с Убийците на цветната луна (Killers of the Flower Moon), който е спечелил 23 милиона долара в САЩ и общо 44 милиона долара в световен мащаб, съобщава разпространителят Paramount.

След рекорден начален уикенд, по време на който натрупа 92,8 милиона долара приходи, през изминалите два почивни дни концертният филм Taylor Swift: The Eras Tour е спечелил още близо 31 милиона долара, според веригата киносалони AMC Theaters Distribution.

Така той става най-добре представилият се филм в САЩ и Канада за втори уикенд, увеличавайки общите си приходи до 129,8 милиона долара.


Между емоцията и капитализма: Възможна ли е „Суифтономиката“ в ЕвропаБързината, с която билетите за Eras Tour се разпродадоха в Европа, е доказателство, че Тейлър Суифт е завладяла европейския пазар

Killers of the Flower Moon, чиято продължителност е три часа и половина, е най-големият проект за големия екран на Apple досега и е част от плана на компанията да създава повече филми за кината.

Скорсезе разказа, че е работил по историческата криминална драма, базирана на бестселъра на Дейвид Гран Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI, в продължение на шест години.

Заснемането на филма с участието на Леонардо ди Каприо, Робърт де Ниро и Лили Гладстон струва поне 200 милиона долара, пише Market Watch.


Призраци, демони, хотел в средата на нищото. 10 филма за гледане този месецОт Radical с Еухенио Дербез до Killers of The Flower Moon, където Леонардо ди Каприо и Мартин Скорсезе отново са заедно

С приходите от 23 милиона долара в САЩ при дебюта си лентата отбелязва третия най-добър старт за 80-годишния Скорсезе, след Злокобен остров (41 милиона долара през 2010 г.) и От другата страна (26,9 милиона долара през 2006 г.).

Killers of the Flower Moon също така бележи най-добрия дебют за филм на стрийминг компания. Лентата е привлякла и повече млади киномани от очакваното: 44% от купувачите на билети са на възраст под 30 години, съобщава Paramount.

По-рано тази година Apple заяви, че планира да инвестира 1 милиард долара годишно за създаване на филми, които ще бъдат пускани в кината, преди да бъдат разпространени чрез стрийминг платформата.

Apple стои и зад предстоящия Наполеон на Ридли Скот с Хоакин Финикс, който Sony Pictures ще разпространи на 22 ноември. Компанията си партнира с Universal за Argylle на Матю Вон, който трябва да излезе на 2 февруари.

По отношение на останалите филми, Exorcist: The Believer на режисьора Дейвид Гордън Грийн се класира на трето място с 5,6 милиона долара приходи през третия уикенд след премиерата му. Филмът е спечелил 54,2 милиона долара в САЩ.


PAW Patrol: The Mighty Movie е на четвърто място с 4,5 милиона долара през четвъртия си уикенд.

Петото място е за новото издание на The Nightmare Before Christmas на Тим Бъртън, който събра 4,1 милиона долара 30 години след първата си поява в кината.