Meta ще предложи платени абонаменти за европейски потребители през ноември.

Така те ще могат да използват Facebook и Instagram без реклами, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

По този начин социалните платформи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и таргетираната реклама.

Потребителите от ЕС, Швейцария и останалата част от Европейското икономическо пространство ( Исландия, Норвегия, Лихтенщайн) "ще имат избора да продължат да използват безплатно двете платформи" с персонализирани реклами или "да се абонират, за да не им се появяват реклами", съобщи компанията на Марк Зукърбърг.

Абонаментът ще е 9,99 евро на месец за профилите в Facebook и Instagram на компютър и 12,99 евро за мобилните приложения в смартфоните.

Войната Израел – Хамас: Как социалните медии продават илюзия за реалностТърсене на личен поглед върху войната създава възможности за дезинформация, конспиративни теории и пропаганда

По-рано този месец ЕК поиска от Meta и TikTok да изяснят какво ще предприемат, за да гарантират, че платформите им няма да доведат до опорочаването на изборите в редица страни.

Двете технологични компании трябваше да отговорят как защитават своите потребители от "разпространението и преекспонирането на дезинформация и незаконно съдържание" след терористичните атаки на Хамас срещу Израел.

Платените акаунти - промяна на модела в отговор на насрещните ветрове Регулаторния натиск притиска социалните мрежи да диверсифицират каналите си за приходи

Meta имаше срок до 25 октомври да предостави на Еврокомисията изисканата информация за отражението на кризата в Близкия изток на нейните онлайн платформи.

По отношение на мерките, които предприема за информационна защита на "интегритета на изборите", технологичната компания трябва да отговори до 8 ноември, посочват от ЕК.