Meta Platforms използва публикации във Facebook и Instagram, за да обучава части от новия си виртуален асистент Meta AI, без обаче да включва частни публикации, споделяни само със семейство и приятели. По този начин компанията демонстрира желанието си да зачита правилата за поверителност на потребителските данни, казва пред Reuters висш изпълнителен директор на технологичния гигант.

Meta също така не използва частни чатове в своите услуги за съобщения като данни за обучение на модела и предприема стъпки за филтриране на частни данни от публични набори от информация, използвани за обучение, обяснява президентът на Meta по глобалните въпроси Ник Клег, говорейки в кулоарите на годишната конференция на компанията Connect.

„Опитахме се да изключим масиви от данни, които имат голяма концентрация на лична информация“, казва Клег, добавяйки, че „по-голямата част“ от данните, използвани от Meta за обучение, са публично достъпни.

Той цитира LinkedIn като пример за уебсайт, чието съдържание Meta умишлено е избрала да не използва поради опасения, свързани с поверителността на личните данни.

Какво е етичен AI? 6 условия пред бъдещето на една технология Дисциплината „управление на AI” има за цел да насърчи етичното прилагане на технологията


Коментарите на Клег идват в момент, когато много технологични компании, включително Meta, OpenAI и Google, са критикувани за използване на информация, извлечена от интернет без разрешение, за да обучават своите AI модели, които поглъщат огромни количества данни, за да обобщят нещо или да генерират изображения.

Един от проблемите пред компаниите е как да се справят с личната информация и материалите, защитени с авторски права, които техните AI системи могат да възпроизведат. Вече има множество заведени съдебни дела от автори, обвиняващи ги в нарушаване на законодателството.

Meta AI е най-значимият продукт сред първите ориентирани към потребителите AI инструменти на Meta, представени от изпълнителния директор Марк Зукърбърг по време на годишната продуктова конференция на компанията - Connect. Тази година събитието е доминирано от разговори за изкуствен интелект, за разлика от минали конференции, които се фокусират върху разширената и виртуалната реалност.

Meta изгражда своя AI асистент, използвайки персонализиран модел, базиран на мощния голям езиков модел Llama 2, който компанията пусна за публична търговска употреба през юли, както и на нова система, наречена Emu, която генерира изображения в отговор на текстови подкани.

Meta разработва нова, по-мощна AI система Компанията майка на Facebook иска системата ѝ да надмине най-усъвършенствания модел на OpenAI


Meta AI ще може да генерира текст, аудио и изображения и ще има достъп до информация в реално време чрез партньорство с търсачката Bing на Microsoft.

Публикациите от Facebook и Instagram, използвани за обучение на Meta AI, включват както текст, така и снимки, казва Клег и добавя, че тази база данни е била използвана за обучение на Emu в частта му за генериране на изображения на продукти, докато функциите за чат са базирани на Llama 2 и добавени публично достъпни и анотирани набори от данни, обяснява говорител на Meta пред Reuters, добавяйки, че взаимодействията на потребителите с Meta AI също могат да се използват за подобряване на функциите в бъдеще.

От Meta акцентират, че са наложили ограничения за безопасност върху съдържанието, което инструментът Meta AI може да генерира, като забрана за създаване на фотореалистични изображения на публични личности.

По отношение на защитените с авторски права материали, Клег казва, че очаква „справедливо количество съдебни спорове“ по въпроса „дали творческото съдържание е обхванато или не от съществуващата доктрина за честна употреба“, която позволява ограниченото използване на защитени произведения за цели като коментари, изследвания и шаржове.

Да използваш или да забраниш? AI поставя дилема пред академичните общностиЮНЕСКО представи първото глобално ръководство за генеративен AI в образованието


Някои компании улесняват възпроизвеждането на емблематични герои като Мики Маус в своите генеративни AI платформи, докато други са платили за материалите или умишлено избягват включването им в данните за обучение. OpenAI например подписва шестгодишна сделка с доставчика на съдържание Shutterstock това лято за използване на библиотеките с изображения, видео и музика.

Запитан дали Meta е предприела подобни стъпки, за да избегне възпроизвеждането на защитени с авторски права изображения, говорител на компанията посочва новите условия на услугата, забраняващи на потребителите да генерират съдържание, което нарушава поверителността и правата на интелектуална собственост.