Какво очаква да види Уолстрийт в отчета за приходите на Apple
Всички погледи са насочени към Apple, тъй като в четвъртък след затварянето на пазара компанията трябва да отчете финансовите си резултати за четвъртото фискално тримесечие.
Анализаторите, пише Business Insider, се фокусират върху състоянието на бизнеса на производителя на iPhone в Китай, перспективите на компанията за празничното тримесечие и всички коментари, свързани с приходите, които тя получава от Google за сделката с търсачката по подразбиране, която е в центъра на антитръстовото дело на Министерството на правосъдието срещу Alphabet.
Според Bloomberg очакванията на Уолстрийт за тримесечието на технологичния гигант включват приходи от 89,34 млрд. долара, печалба на акция от 1.39 долара и брутен марж от 44.5%.
Apple продава своя нов iPhone 15s от малко повече от месец, а според JPMorgan очакваните срокове за доставка постоянно се съкращават. Това предполага, че търсенето е по-слабо от предишните пускания на нови модели, предлагането е наваксало или е комбинация от двете.
В понеделник Apple обяви и обновена гама от MacBook Pro и Mac компютри, както и новото си семейство чипове M3, с което иска да даде тласък на продажбите в подразделението за персонални компютри.
Business Insider посочва какви са очакванията на основните играчи на Уолстрийт за предстоящия отчет за приходите на Apple.
Goldman Sachs: двуцифрен спад на приходите от Mac и iPad
От Goldman смятат, че Apple ще отчете печалба на акция в размер на 1,39 долара и приходи в размер на 88,9 млрд. долара, което е приблизително в съответствие с прогнозите.
Според банката Apple не може да разчита на подразделението си за Mac и iPad за силни приходи през тримесечието, оставяйки бизнеса с iPhone и услугите да върши голяма част от тежката работа.
"Очакваме двуцифрени спадове на приходите в Mac (-24% на годишна база) и iPad (-12% на годишна база), отразяващи високите сравнителни показатели за предходната година, които се възползваха от изпълнението на изоставането, особено при Mac", заявяват от Goldman Sachs.
Други теми, върху които инвеститорите ще се съсредоточат, според Goldman Sachs, включват потенциалното въздействие на засилената конкуренция на смартфоните в Китай, бъдещето на сделката на Apple с Google за търсачката по подразбиране и подробности за изкуствения интелект.
JPMorgan: По-голям конкурентен натиск в Китай
Анализаторите очакват приходите на Apple да бъдат "по-добри от очакваното", но подчертават нарастващите рискове, свързани с Китай.
"Виждаме предизвикателства за Apple, произтичащи от по-силния конкурентен натиск в Китай, както и от това, че макросредата остава предизвикателна в световен мащаб", заявяват от JPMorgan, като добавят, че очакват занижени прогнози за първото тримесечие.
Но Apple все още трябва да се оценява високо, тъй като инвеститорите "продължават да възприемат компанията като по-устойчива на макросредата, въпреки значителната експозиция към потребителските разходи", добавят от JPMorgan.
Междувременно бизнесът с услуги на Apple е "недооцененият двигател на финансовите показатели" с двуцифрен ръст на приходите и по-висок микс от приходи, който повишава маржовете.
Bloomberg Intelligence: Китай вероятно е "най-важният показател
Инвеститорите се очаква да се съсредоточат също така върху коментарите на Apple по време на разговора за приходите и Bloomberg Intelligence очаква притесненията да са свързани с бизнеса на компанията в Китай.
"Коментарът на Apple относно търсенето на iPhone и конкурентния климат в Китай вероятно ще бъде най-важният показател, върху който ще се съсредоточим", заявява анализаторът на Bloomberg Intelligence Лукас Рамадан и дава пример с неотдавнашни доклади, които сочат, че продажбите на iPhone 15 в Китай са слаби. По думите му най-важният въпрос е каква е причината за тази слабост - дали това се дължи на бавната китайска икономика, на засилената конкуренция от страна на Huawei и/или на нарастващия национализъм на потребителите.
"Коментарът на Apple за това кои от гореспоменатите фактори влияят на продажбите би бил от решаващо значение, тъй като последните два са по-големи проблеми в сравнение с по-ниските продажби, дължащи се на краткосрочните затруднения на потребителите", категоричен е Рамадан.