Глад за преживявания: Кои туристи харчат най-много за пътуване
Пътуванията за отмъщение след пандемията може и да са приключили в много страни, но желанието да се качат на самолета не е намаляло за пътниците от Индия.
Според скорошен доклад на Booking.com и McKinsey, до 2030 г. индийците може да се окажат четвъртите в света по отношение на разходите за пътуване.
Въпреки това, изходящите пътувания представляват само около 1% от всички пътувания, осъществени от индийците миналата година.
Очаква се това да продължи до 2030 г., се казва в доклада, цитиран от CNBC.
Въз основа на очакванията в доклада, че през 2030 г. ще бъдат осъществени 5 млрд. пътувания, 1% от изходящите пътувания ще възлиза на 50 млн. пътувания.
Според изследването, за 2019 г. САЩ, Китай и Германия са трите глобални държави, които харчат за пътувания, а Индия е на шесто място.
Очаква се до 2030 г. разходите за пътувания и туризъм да достигнат 410 млрд. долара, което е ръст от над 170% спрямо 150 млрд. долара през 2019 г., показва докладът.
Разходите на домакинствата в Индия на глава от населението ще се увеличат и могат да изпреварят други развиващи се азиатски икономики като Индонезия, Филипините и Тайланд. Очаква се около 13 млн. домакинства да имат разпределение на доходите от 35 000 долара, което е скок от едва 2 млн. през 2020 г., според проучването.
През последното десетилетие за подобряване на транспортния сектор в Индия са похарчени над 200 млрд. долара, а броят на летищата в страната се е удвоил от 2014 г. насам, твърдят Booking.com и McKinsey.
За да се подготвят за нарастващия апетит за пътуване, индийските авиокомпании са поръчали над 1000 единици самолети, с което общият брой ще достигне между 1500 и 1700 единици до 2030 г., сочи докладът.
Индийският национален превозвач Air India закупи през юни 470 самолета Airbus и Boeing като част от програмата си за разширяване на флота на стойност 70 млрд. долара.
Проучването показва, че въпреки увеличаването на покупателната способност, индийците все още предпочитат да пътуват в страната. Освен големите градове като Делхи и Мумбай, популярни дестинации стават Варанаси, Коимбатор и Кочи.
"Очаква се промяна в пирамидата на доходите в Индия, характеризираща се с ~6-кратен ръст на домакинствата, които печелят 35 000 долара годишно до 2030 г.", се подчертава в доклада.
Индийските туристи предпочитат да предприемат множество кратки пътувания, вместо само едно или две годишно, според Джатин Ханна, главен изпълнителен директор на Sarovar Portico Hotels & Resorts, който е цитиран в проучването.
През 2022 г. 29% от индийските туристи са предприели почивка за повече от 25 дни, което е повече от туристите от развитите страни като Австралия (24%), Германия (23%) и САЩ (15%).
"Те са станали по-взискателни и експериментаторски настроени по отношение на това, което искат от едно пътуване. Готови са да опитат уникални, автентични и завладяващи преживявания, често вдъхновени от платформите на социалните медии - откъдето получават нови идеи и планират пътуванията си.", допълват експертите.