Продажбите на електромобили стимулират печалбите на BMW и Volvo
BMW разкри оптимистични прогнози за четвъртото тримесечие и заявяви, че списъкът му с поръчки е запълнен чак до първите месеци на следващата година.
Компанията остава твърда в ценовата си стратегия, избирайки да не намалява цените, както направиха конкурентни производители на автомобили в условията на силна пазарна конкуренция.
Въпреки че проблемите във веригата за доставки приключват, BMW признава, че все още има предизвикателства, като например повишените разходи за материали и логистика, като акцентира най-вече към тези за труд, съобщава Reuters.
Резултатите на компанията за третото тримесечие до голяма степен съответстват на очакванията на анализаторите в сравнение с тези на някои конкуренти, които предупреждават за потиснатата пазарна среда, засягаща търсенето.
На въпрос за намаляване на цените с цел стимулиране на търсенето на електрически превозни средства, особено в Китай, където се наблюдава силна конкуренция за пазарен дял, главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципс казва пред Reuters, че този подход не съответства на стратегията на компанията.
„Нямаме интерес да намаляваме цените, за да спечелим пазарен дял. Това не е нашата стратегия. И както виждате, успяваме да постигнем значителен растеж дори при много приемливи цени".
Производителят на луксозни автомобили предвижда годишен марж на печалбата преди лихви и данъци в подразделението си за леки автомобили от 9,0%-10,5%, като в момента може да се похвали с марж от 10,3% за тази година. Моделите с по-високи цени, като 7-ма серия, допринасят за ръста на продажбите.
Освен това BMW съобщава, че продажбите на изцяло електрически автомобили надхвърлят целта от 15% до края на годината.
Общите продажби за месеца се увеличават с 10% в сравнение с предходната година, като електрическите превозни средства представляват 18% от всички продадени автомобили Volvo.
Според Reuters, тези добри резултати се дължат на по-високите цени и изцяло електрическите превозни средства, в резултат на което тримесечните приходи надхвърлят очакванията и достигат 38,5 млрд. евро.
Нетната печалба на групата е намаляла със 7,7% в сравнение с предходната година, главно поради еднократния тласък от миналата година, когато BMW пое мажоритарния контрол върху китайското си съвместно предприятие.
За разлика от позитивните отчети на BMW и Volvo, конкуренти като General Motors, Ford, Tesla и Volkswagen по-рано предупредиха, че търсенето на електрически превозни средства не се развива според очакванията им.