След хитовата адаптация на класическия гейминг франчайз за Таралежа Соник (Sonic the Hedgehog) на големия екран компанията SEGA иска да повтори този успех и с други хитови видеоигри от своя арсенал.

В разговор със CNBC по време на технологичната конференция Web Summit в Лисабонон, Португалия, оперативният директор на SEGA Шуджи Уцуми заявява, че компанията обмисля да пренесе повече от своята доходоносна интелектуална собственост в други формати, включително филми и платформата за игри Roblox.

"Соник се възражда", казва Уцуми, намеквайки за успеха на адаптациите за Таралежа Соник в боксофиса.

Първата серия на историята за смелия таралеж събира 306,8 млн. долара в боксофиса, превръщайки се в блокбастър за франчайза дори след първоначалната гневна реакция на феновете заради лошото изпълнение на емблематичния герой, когато Sega го показва за първи път на света.

След сделката Microsoft-Activision: Какво се случва в гейминг индустрията?Големите технологични компании заделят сериозни парични средства за повече сделки в сферата


Втората се представя още по-добре, като събира 405,4 млн. долара в боксофиса.

Сега SEGA иска да пренесе този успех в други адаптации на игри. Това може да не означава само филми, предупреждава Уцуми, като добавя, че компанията търси и други начини да предостави своята интелектуална собственост на повече потребители.

Това може да включва пренасяне на Соник в платформата за игри Roblox, където милиони хора се събират, за да създават игри и да се свързват помежду си в огромни онлайн общности.

Наскоро компанията приключи придобиването на Rovio, създател на мобилната игра Angry Birds, за 706 млн. евро, като по този начин разшири арсенала си от култови гейминг герои.

Прехвърляне на Yakuza и Persona на повече платформи

Уцуми изтъква екшън играта Yakuza и франчайза за ролеви игри Persona като примери, които могат да бъдат адаптирани. Това се случва в момент, когато SEGA се очаква да пусне нова игра от поредицата Yakuza, както и две нови версии за Persona през 2024 г.

Супер Марио счупи рекордите за филмова адаптация на видеоиграЕто защо новият филм на Nintendo и Universal няма да има същата нерадостна съдба като филма от 1993 г.


Наскоро компанията вече пусна най-новата итерация на Yakuza, като по нейни данни от дебюта си през 2005 г. поредицата е продадена в общо 21,1 млн. бройки. Последната игра от франчайза Persona също е постигнала значителен успех, като е продадена в над 9 милиона копия в световен мащаб.

Понастоящем Yakuza е достъпна само за PlayStation, Xbox и PC, а Persona - само за Xbox, PlayStation, PC и Nintendo Switch.

Придобиване на още студия

Sega също така е в търсене на още възможности за придобивания, тъй като се стреми да разшири собствеността си върху студия за игри.

По думите на Уцуми европейските студия за игри в момента "се борят" да се възстановяват от спада на продажбите, последвал пандемията, след като геймърите излязоха от холовете си, а високата инфлация направи хората по-малко склонни да плащат високи цени за най-новите заглавия.

SEGA не е първата компания, която се опитва да повтори успеха на хитовите развлекателни франчайзи в други медийни форми. Sony, основният конкурент на Sega в областта на игрите в Япония, направи голям фурор с филмовия си франчайз за Човека-паяк, който компанията адаптира в няколко топ видеоигри.