eMAG отчита 60 млн. лева и 3 млн. посещения за Black Friday (Crazy season)
С високата си разпознаваемост и популярност Black Friday традиционно откроява водещите тенденции за развитието на електронната търговия в България, като тази година 75,3% от българите, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 г. споделиха намерение да закупят поне един продукт по време на Black Friday, което е стабилна възходяща тенденция в сравнение със 72,7% през 2022 г. По-висок отделен бюджет, една дестинация за различни видове покупки, ръст на поръчките, платени с карта, са акцентите на eMAG Black Friday (Crazy season) 2023 през уикенда. Кампанията стартира на 17 ноември и ще продължи до 27.11.2023 г.
В 11-ото издание на шопинг кампанията на онлайн ритейлъра в България клиентите са направили поръчки на обща стойност 60,8 милиона лева за първите 3 дни на кампанията, 17–19.11. Продуктите са от различни категории, предлагани както от eMAG, така и от 3 739 Marketplace търговци на платформата, като сред най-популярните са детски стоки, продукти за ежедневието и домашния любимец, големи и малки домакински уреди, парфюми, лична грижа и козметика и, разбира се – телефони, таблети и джаджи. Това издание потвърди, че хората са готови да похарчат повече за атрактивните сделки по време на кампанията и са се възползвали от момента, за да купуват както дълготрайни стоки, така и такива за ежедневна употреба.Клиентите са закупили средно 3 продукта и част от тях са избрали и опцията за безлихвено плащане на вноски.
От необичайните оферти, предлагани от търговци на платформата специално за кампанията, голям интерес са привлекли благородни метали и монети, ваучери за гориво, автомобили под наем и почивки. Резултатите от кампанията потвърждават водещи тенденции в развитието на електронната търговия в България: консолидиране на поръчките от една дестинация за различни видове покупки, по-голямата част посещенията идват от мобилни устройства и ръст на картовите плащания (28,4% спрямо 26,91% през 2022 г.).
Поръчките с най-висока средна стойност на ниво клиент в петък, 17 ноември, са от Столична община – 423 лв./клиент, Пловдив – 401 лв./клиент, Варна – 395 лв./клиент, Бургас – 363 лв./клиент, Русе – 397 лв./клиент, Стара Загора – 364 лв./клиент, Плевен – 322 лв./клиент, Велико Търново – 314 лв./клиент, Перник – 366 лв./клиент, Казанлък – 409 лв./клиент, Шумен – 335 лв./клиент. Поръчката с най-много броя продукти съдържа 94 продукта от различни категории и е на стойност 364,93 лв.
Не малка част от поръчките, направени през eMAG Black Friday (Crazy season) уикенд ще бъдат доставени до денонощни автоматични станции на easybox, като първите поръчки бяха доставени в easybox още през първия ден на кампанията.
„Тазгодишният eMAG Black Friday потвърди, че електронната търговия вече е константа в навиците за пазаруване на българите, с потенциал да отговори на очакванията на клиентите по отношение на разнообразие от продуктови категории, добри оферти, различни начини на доставка и плащане. На eMAG Black Friday (Crazy season) уикенд платформата имаше над 3 милиона посещения, като потребителите разполагаха с избор от разнообразни продукти, включени в кампанията, а 3 от 4 оферти, част от eMAG Black Friday, бяха с най-ниска цена на платформата за годината.*** Над 13 000 са новите клиенти, които са направили поръчки – това е ясен индикатор за продължаващото нарастване на доверието в електронната търговия и популярността на кампанията, в която могат да се намерят добри оферти за всеки вкус и бюджет“, коментира Силвиу Гугуи, управител на eMAG България.
Водещи тенденции на eMAG Black Friday(Crazy season) 2023, уикенд 17-19.11:
Акценти от началото на eMAG Black Friday 2023:
Трите поръчани продукта с най-висока стойност са:
Топ категории и брой продукти, поръчани от тях: