AI чатботът на Google обезсмисля гледането на клипове в YouTube
Въпреки слабия старт Bard, AI чатботът на Google, постоянно става все по-полезен.
Сега, пише The Verge, позовавайки се на Android Authority, YouTube интеграцията на бота получава удобна надстройка, така че да може да анализира отделни видеоклипове, за да изведе конкретна информация за потребителите – като ключови точки или съставки на рецепта – без изобщо да натискат бутона за възпроизвеждане. Това е потенциално изключително полезен инструмент, но може да доведе и до повече притеснения за създателите на съдържание, свързани с генеративния AI.
По този начин, ако искате да си направите мартини например, но не сте сигурни за точните съставки и пропорции, не се налага да гледате целия клип, а просто да напишете няколко подсказки на Bard и точната рецепта е изкарана – пълен списък със съставки и наставления стъпка по стъпка.
Той дори акцентира върху първата стъпка за охлаждане на чашата за мартини, като съветва да се напълни с лед и вода.
Тестът, направен от екипа на The Verge, използва готварската платформа America’s Test Kitchen – и именно тук се появяват спорните моменти, които могат да се превърнат в проблем.
America’s Test Kitchen вече е публикувала пълната рецепта на уебсайта си, като за да може да се използва, потребителите трябва да заплатят определена сума. Това е бизнес моделът на компанията и важи за голяма част от тяхното съдържание. Видеото в YouTube просто не включва рецептата в описанието.
Не на последно място, всяко гледане на определен клип в YouTube може да носи приходи на своите създатели, а директното предлагане на цялата рецепта от страна на Bard може да намали драстично гледанията. По друг начин казано, това е чудесно за потребителите, но вероятно не е никак добра новина за създателите на подобни видеоклипове.
В момента тази функция съществува само като тестова версия и е необходима още работа, за да бъде абсолютно адекватна на запитванията, пише в заключение интернет изданието:
„Но не е трудно да си представим бъдеще, в което този инструмент е напълно интегриран в YouTube. В този момент ще трябва да се поведе различен разговор за това как стойността на това, че Bard обезсмисля визуалното съдържание на един видеоклип, може да бъде от полза за неговите създатели. Към днешна дата единствената ясна полза е за Google“.