Нова платформа за електромобили ще връща Volkswagen на върха в Китай
Volkswagen разработва нова платформа за масови електромобили за Китай и ще използва повече местни компоненти, за да намали разходите, тъй като германската компания се стреми да си върне загубените позиции на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Reuters.
Новата архитектура, известна като A Main Platform, ще бъде изработена специално за вкусовете на китайските потребители по отношение на батерията, електрическото задвижване и електродвигателя, заявява шефът на компанията за Китай Ралф Брандщайтер, като добавя, че китайските купувачи на нови автомобили са по-млади, технически грамотни и харесват поглъщащо дигитално изживяване в своите автомобили.
Базирана на т.нар. модулна матрица за електрическо задвижване (MEB), настоящата система на Volkswagen, която се използва само за електрическо задвижване от 2019 г., новата платформа ще използва предимно китайски доставчици и трябва да бъде готова за пазара през 2026 г. Това е с 1/3 по-кратко от времето за разработване на предишните платформи.
Компанията заявява, че планира да представи още 10 електрически модела в световен мащаб до 2026 г. и да ускори времето за пускане на пазара на нови модели от четири години до по-близко до средната стойност за китайските производители 2,5 години.
Китай е много "чувствителен към цените" пазар и Volkswagen трябва да оптимизира разходите си, казва още Брандщайтер:
"Когато обемът на електромобилите се увеличава, е важно да сме на печалба, за да сме устойчиви. Затова стимулираме технологиите, скоростта и ефективността на разходите".
Лудгер Луерман, главен технологичен директор на центъра в Хефей, който се нарича Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) и разработва платформата, на свой ред посочва, че компанията е успяла да намали цената на дисплеите на арматурното си табло с 37%, след като е преминала от глобален доставчик към китайски.
В края на миналата година Volkswagen отстъпи титлата си на най-продаваната автомобилна марка в Китай на BYD. Причината за това е силната конкуренция от страна на местните производители на електромобили и голямата си зависимост на компанията от бензиновите автомобили, чиито продажби в страната намаляват.
Най-продаваният електромобил на Volkswagen, ID.3, се класира на 22-ро място сред моделите електромобили по продажби в Китай тази година.
Нови модели от базово ниво
Volkswagen настоява да разшири продуктовата си гама в Китай, за да привлече клиенти по-специално в базовия и средния сегмент на електромобилите, като настоящото предложение на компанията е на цени, по-високи от тези на много китайски конкуренти, предлагащи само електрически автомобили. Затова германският производител планира да разработи четири модела на цени между 140 000 юана (19 400 долара) и 170 000 юана на новата платформа.
Автомобилите ще се произвеждат от съвместните предприятия на Volkswagen със SAIC и FAW.
Volkswagen инвестира около 1 млрд. евро в изграждането на VCTC, който според компанията е от решаващо значение за стратегията ѝ "Китай за Китай". В него ще работят над 2000 души. Дейността на центъра включва координиране на обществените поръчки с цел ранно включване на доставчиците и свързване на проектите за развитие на трите съвместни предприятия на Volkswagen в Китай със SAIC, FAW и JAC Motors.
"Ще повишим ефективността на нашите развойни процеси и ще можем да съкратим с 30% времето, необходимо за предлагане на продукти на китайските клиенти, като същевременно гарантираме, че отговаряме на техните специфични нужди", посочват от Volkswagen.
През юли производителят сключи сделка с китайския доставчик на електрически превозни средства Xpeng, за да увеличи гамата си от електрически превозни средства. В рамките на това партньорство компанията разработва два нови модела, които ще бъдат насочени към потребителите от средния клас и ще се произвеждат на платформата на Xpeng от по-старо поколение. Тези модели ще бъдат пуснати на пазара от 2026 г.