Китайският гигант в областта на телекомуникациите и смартфоните Huawei удвоява усилията си да продава своите технологии на конкурентния пазар на електрически автомобили.

Компанията подчертава, че не произвежда автомобили, пише CNBC, но продава технологични компоненти - операционната система Harmony OS и продукти за подпомагане на водача, или работи с производители на автомобили за създаване на нови марки електрически превозни средства.

Във вторник Huawei потвърждава, че работи с поне четирима традиционни производители на автомобили в Китай по нови модели, след като през уикенда стана ясно, че компанията създава съвместно предприятие за автомобилни технологии с Changan Automobile.

Стоманено предизвикателство: С какво се бори Tesla, за да пусне CybertruckМеталът, използван за отличителния екстериор на пикапа, е труден за манипулиране


Changan и Huawei вече са партньори за марката електрически автомобили Avatr, създадена през 2018 г. с гиганта в областта на батериите за електрически автомобили Contemporary Amperex Technology. SUV и седанът на Avatr се продават за малко повече от еквивалента на 42 000 долара. Huawei също така работи с Chery по марката електрически автомобили Luxeed.

Подобни партньорства с BAIC Motor и JAC Motor са в процес на развитие, коментира Ричард Ю, ръководител на бизнеса на Huawei, свързан с автомобилите и потребителите.

Китайските производители на автомобили, чиито продукти "не разполагат с необходимите технологии, за да се конкурират, изглеждат повече от щастливи да използват технологиите на Huawei, за да запълнят празнините", коментира Ту Ле, основател на базираната в Пекин консултантска компания Sino Auto Insights. "Все още е твърде рано да се каже как решението на Huawei се съизмерва с това на конкурентите, но те, както и много други технологични компании, виждат възможността и се заемат с нея".

Tencent, която управлява китайското приложение за социални медии WeChat, твърди, че снабдява BMW и някои други автомобилни производители с различни технологии.

Продажбите на електромобили в световен мащаб продължават да растатПродажбите на електромобили са нараснали с 26% на европейските пазари


В същото време китайският производител на смартфони и домакински уреди Xiaomi планира да пусне автомобил през първата половина на следващата година. В края на октомври компанията обяви нова операционна система, наречена HyperOS.

Част от бизнеса на Huawei

Приходите на Huawei от потребителския ѝ бизнес са намалели наполовина, откакто САЩ включиха компанията в черен списък, който я ограничава да купува от американски доставчици. Това включва лицензиран достъп до най-новите версии на операционната система Android на Google. В отговор Huawei пусна своя собствена система, наречена Harmony OS.

През първата половина на годината приходите на Huawei от потребителска дейност възлизат на 103,5 млрд. юана (14,27 млрд. долара), докато тези от интелигентни автомобилни решения са в размер на 1 млрд. юана, като някои приходи, свързани с автомобилите, са включени и в други части на бизнеса.

Ю от Huawei разкрива, че компанията работи с производителите на автомобили по три начина - като доставчик на компоненти; като доставчик на пакет от технологични продукти за автомобили, наречен Huawei Inside, които са насочени към етапа на проектиране; като консултант по дизайна, продажбите и маркетинга на моделите, използващи Huawei Inside.

Нова вълна от евтин технологичен износ от Китай разбунва глобалните пазариРъст на заемите за технологично производство в страната може да се превърне в проблем за конкуренцията


Huawei обяви в края на 2021 г. марката автомобили Aito, произвеждани от Seres. Превозните средства, които често са изложени в многобройните магазини за смартфони на Huawei в Китай, вече набират популярност, като компанията твърди, че само от модела M5 вече са доставени над 120 000 бройки.

Във вторник Ю заявява, че през ноември Aito ще достави около 16 000-18 000 броя от своите автомобили M7, а през следващия месец - повече от 20 000 броя.

Китайските компании - от BYD до стартиращата Li Auto, завзеха значителен дял от растежа на местния пазар на иновативни превозни средства, който включва хибридни автомобили и автомобили, задвижвани от батерии. Традиционните чуждестранни доставчици като Volkswagen и Toyota се адаптират по-бавно.

Според Китайската асоциация за леки автомобили тази година делът на новите енергийни превозни средства е нараснал до над 1/3 от продадените в Китай нови леки автомобили.