В съвременния постоянно развиващ се бизнес пейзаж концепцията за целта на един бранд се превръща в мощен катализатор на положителна промяна. Тя надхвърля обикновената рентабилност и прониква в същността на това защо той съществува, какви ценности поддържа и какво обществено въздействие се стреми да създаде, пише в свой анализ Fast Company и добавя:

„Днес повече от всякога трябва да анализираме как основополагащата цел на един бранд може да помогне за справяне с неотложните нужди и предизвикателства, свързани с безопасността, пред които са изправени уязвимите общности“.

Началото на пътуването на една компания към задвижвана от целта трансформация изисква автентично прозрение. Това прозрение е в основата на мисията за социално въздействие на марката и затвърждава нейния ангажимент за осъществяване на промяна. Наложително е да се идентифицират неотложните обществени нужди и напрежения, които влияят негативно на хората, като същевременно ясно се дефинира ролята на бранда за смекчаване на тези проблеми по начин, който остава верен на целта на първоначалното му създаване.

Откъде идват иновациите и има ли универсална рамка, която да приложим?10 вида иновации или изкуството да създадеш революционен продукт


Погледнете към индустрията, в която работите

В Kidde например, дъщерно дружество на Carrier Global, което произвежда и разпространява оборудване за откриване и потушаване на пожари, основното разбиране се съсредоточава върху отговорността на компанията към общностите, които обслужва.

„Ние разбираме, че за да създадем по-безопасен свят, трябва да излезем извън рамките на предлаганите от нас продукти, като признаваме, че знанията, опитът и ресурсите са нашите най-ценни инструменти. Нашето водещо прозрение и дългогодишната ни работа ни позволиха да се ангажираме активно с общностите, на които служим, но ние не сме извървели този път сами“, посочват от компанията.

Kidde стартира кампания, наречена Cause for Alarm, за да преодоле пропуските в образованието и достъпа до мерки за пожарна безопасност в уязвимите общности, включително непропорционалното въздействие на смъртните случаи при пожари в жилищни сгради в афроамериканската общност и сред децата. Компанията взима това решение, след като изследване на потребителската безопасност в САЩ установява, че афроамериканците са изправени пред почти два пъти по-висок риск от смъртни случаи при пожари в жилища. Едновременно с това противопожарната администрация на САЩ стига до заключението, че почти всеки ден едно дете умира при пожар в жилище.

„Знаехме, че не можем да останем безмълвни по този въпрос, защото всеки заслужава да се чувства - и да бъде - сигурен в дома си“, обясняват от Kidde.

Защо да си инфлуенсър още не е професияСмята се, че инфлуенсърството е за млади жени, а създателите на съдържание са заклеймявани като мързеливци, дори измамници. Но изкуството и бизнесът им се променят


Проактивно сътрудничество

За да предизвикате системна промяна, е важно да погледнете отвъд своята марка и да обедините други хора зад каузата си. Проактивното сътрудничество е жизненоважен начин за насърчаване на обществената промяна от страна на брандовете. Това включва активиране на обществени организации, организации с нестопанска цел и правителствени администрации, които съответстват на ценностите на марката, както и на търговци на дребно, клиенти и широката общественост, за да се мобилизира подкрепа за каузата и да се засили посланието чрез различни канали.

Kidde прави това чрез партньорите на кампанията си - National PTA, Heat and Warmth Fund, Vision 20/20 и професионалния куотърбек Кърк Къзънс, които ѝ помагат да достигне до различни общности в страната с критично важни продукти и обучение по пожарна безопасност.

„Партньорствата ни позволиха да достигнем до аудиторията на национално и местно ниво чрез ангажименти като семейни училищни събития за пожарна безопасност в избрани общности“, разказват от компанията.

Когато стартира Cause for Alarm през 2022 г. в Бронкс, Ню Йорк, екипът осъзнава необходимостта да кооперира посланието си с общността и затова се обръща към местни графити артисти, които посвещават свои улични творби на кампанията. Тези съвместни усилия се разширяват допълнително чрез партньорства с Home Depot, FDNY Foundation, Habitat for Humanity, iHeartMedia и Bronx Community Foundation.

LVMH става основен спонсор на Олимпийските игри в ПарижУсловията на сделката, която е договорена от Антоан Арно, син на председателя и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно, не бяха разкрити


В крайна сметка, с подкрепата на тези, които закупуват противопожарни аларми от Kidde по време на кампанията, компанията успява да дари 1 милион за нуждаещи се общности на цялата територия на САЩ под формата на датчици за дим.

Дайте възможност на общностите да предизвикат промяна

Макар че разбирането дава насока, а сътрудничеството разширява обхвата, остава един основен въпрос: Как да дадем възможност на общностите да предизвикат промяна?

„Това започва с използването на гласа на вашата марка, за да дадете възможност на хората да се възползват от знанието. Марките могат проактивно да вдъхнат живот на своята цел, като стартират образователни инициативи, които предоставят на хората инструментите и знания, необходими за повишаване на тяхната безопасност и благосъстояние“, посочват от Kidde.

Ето защо през 2023 г. Cause for Alarm предоставя изобилие от безплатни образователни ресурси като комплекти с инструменти, книги и подкасти. Целта е да се повиши осведомеността и да се помогне за разпалването на важни дебати, които могат да предизвикат промяна.

Новият маркетингов подход за Китай - не промоции, а съдържаниеПредаванията на живо се превърнаха в основен двигател на бума на онлайн търговията в страната, но идва време те да се променят


„В основата си посланието е ясно: безопасността е основно право. Нашата инициатива, както и по-широкото проучване на целта на марката в стимулирането на положителна промяна, служи като призив. Тя ни напомня, че целта ни не е просто маркетингова стратегия - тя е сила за добро, средство за създаване на по-безопасен и по-приобщаващ свят. Искаме да вдъхновим другите да се присъединят към нас в постигането на промяна“, казват от Kidde и добавят в заключение:

„Целта на марката има потенциала да бъде трансформираща сила за справяне с критични обществени предизвикателства, като например безопасността на общността. Като основават усилията си на автентични прозрения, насърчават сътрудничеството и овластяват общностите чрез знания и образование, брандовете могат да играят ключова роля в стимулирането на положителна промяна и превръщането на света в по-безопасно място за всички“.