Shein е подала поверително заявление за първично публично предлагане (IPO) в САЩ. По този начин основаната в Китай компания за бърза мода, която нашумя много през последните години, се стреми да разшири глобалния си обхват, съобщава CNBC.

Търговецът на дребно последно е оценен на 66 млрд. долара и може да е готов да започне да се търгува на публичните пазари още през 2024 г. Не е ясно колко струва компанията в момента, но оценката ѝ е била основна точка на дебат между нейни представители и консултантите, с които работи, свидетелстват запознати с разговорите.

Конфиденциалното подаване на документи е често срещано явление, тъй като позволява на компаниите да общуват с Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ и да правят необходимите корекции в своите документи при закрити врати. През следващите няколко месеца Shein вероятно ще внесе корекции в документацията и ще отговори на многобройни въпроси на агенцията. Подадените документи ще бъдат публикувани, след като компанията е готова да пристъпи към своето първично публично предлагане.

Имитация до най-малкия детайл: Как дизайнерите отвръщат на копията в SheinМного независими дизайнери виждат копия на свои модели на сайта на китайския търговец на дребно на изключително ниски цени. Какво могат да направят?

През последните няколко години Shein преживява бурен възход, след като печели потребителите по цял свят с разнообразните си модели, безкрайния си асортимент и ниските си цени. По пътя си обаче Shein се сблъсква с редица предизвикателства и е обект на обвинения за използване на принудителен труд във веригата си за доставки, нарушаване на трудовото законодателство, увреждане на околната среда и кражба на дизайни от независими артисти. Понастоящем компанията е обект на разследване от страна на новосформираната комисия на Камарата на представителите, която следи за връзки с Китайската комунистическа партия, и се сблъсква с проверки на контактите си с Пекин.


Getty Images / Активисти протестират срещу големи търговски марки за бърза мода като Zara, Shein и H&M по време на Черния петък в Барселона. Повод за това е производството на два пъти повече дрехи, отколкото преди две десетилетия, чрез процеси, които замърсяват природата и експлоатират хората.

Множество американски законодатели, включително 16 републикански главни прокурори, призоваха Комисията по ценните книжа и фондовите борси да се увери, че Shein не използва принудителен труд във веригата си за доставки, преди да ѝ бъде разрешено да започне да търгува на борсата в САЩ, посочва още медията.

През октомври Марсело Клауре, новоизбраният заместник-председател на групата на компанията и бивш главен изпълнителен директор на SoftBank, разказва, че Shein сътрудничи на законодателите и отделя време за срещи с тях, за да обясни бизнеса си. По думите му "няма такова нещо като принудителен труд" във фабриките на компанията. Тя обаче многократно е признавала, че във веригата ѝ за доставки са открити подобни случаи, и е отбелязвала, че предприема стъпки за отстраняването им.

Бърза храна и мода - кои американски компании планират разширяване в КитайStarbucks планира да отвори 3000 нови обекта в Китай до 2025 г.

Докато Shein се превръщаше от неизвестен китайски търговец на дребно в глобален гигант със седалище в Сингапур, тя до голяма степен прави това в сянка.

Изпълнителен директор на Shein е Скай Сю, а по-рано тази година компанията избира бившия инвестиционен банкер от Bear Stearns Доналд Танг за изпълнителен председател и публично лице. Компанията е домакин на организатор на добре рекламирани поп-ъп събития, изпраща влиятелни личности в китайските си фабрики в рамките на зле приета кампания за връзки с обществеността и ухажва бизнес пресата с пищни партита, на които присъстват нейни независими дизайнери и други приятели на компанията. По този начин Shein работи усилено, за да успее да преодолее многобройните обвинения, както на юридическо, така и на публично ниво, като промени разказа за себе си.

Наскоро компанията придобива около една трета от Sparc Group - съвместно предприятие, което включва компанията за управление на брандове Authentic Brands Group и собственика на молове Simon Property Group, като по този начин се сдобива с мощен съюзник в САЩ, който може да помогне за легитимирането ѝ в очите на американските регулаторни органи.

Тениската за 7 лв. от мола струва повече, отколкото предполагатеСамо през последната година две от най-големите вериги за бърза мода са пуснали на пазара общо 11 хил. нови модела дрехи

Като част от сделката Shein си партнира и с бившия си конкурент Forever 21, за да представи линия облекла под съвместен бранд, която китайският доставчик ще проектира, произвежда и разпространява предимно на своя уебсайт.

Китайската компания все още има да свърши много работа, преди да спечели доверието на регулаторните органи на САЩ. Освен множеството проблеми главният изпълнителен директор остава загадъчна фигура, която не дава интервюта и не говори публично за компанията. Тази практика е сериозно отклонение от другите публично търгувани организации в САЩ, които редовно предоставят информация за своите изпълнителни директори.

Компанията използва услугите на Goldman Sachs, JPMorgan и Morgan Stanley, за да се подготви за своето IPO.