Meta въвежда нови регулации за изкуствения интелект в политическите реклами
Meta въвежда промени в правилата за политическите реклами, включително задължението рекламодателите да оповестяват дали използват изкуствен интелект за промяна на изображения и видеоклипове в тях.
Според Ник Клег, президент по глобалните въпроси на Meta, новите рекламни политики са "в общи линии съответстващи" на начина, по който платформата се е справяла с рекламните правила по време на предишни изборни кампании, съобщава CNBC.
Това, което е различно за предстоящия изборен сезон, е все по-широкото използване на технологиите за изкуствен интелект от рекламодателите за създаване на компютърно генерирани визуализации и текстове.
Допълвайки предишното съобщение на Meta от началото на ноември, Клег заяви, че от догодина платформата ще изисква от рекламодателите да оповестяват дали използват изкуствен интелект или свързани с него техники за цифрово редактиране, "за да създадат или променят реклама на политически или социален въпрос в определени случаи".
"Това важи, ако рекламата съдържа фотореалистично изображение или видеоклип, или реалистичен звук, които са създадени или променени по цифров път, за да изобразят реално лице, което казва или прави нещо, което не е казало или направило", пише Клег.
"Това се прилага и ако рекламата изобразява реалистично изглеждащо лице, което не съществува, или реалистично изглеждащо събитие, което не се е случило, променя кадри от реално събитие или изобразява реалистично събитие, което се твърди, че се е случило, но което не е истинско изображение, видео или аудио запис на конкретното събитие."
Meta също така ще блокира нови политически, предизборни и социални реклами през последната седмица на изборите в САЩ, което според Клег е в съответствие с предишни години.
Тези ограничения ще бъдат отменени в деня след провеждането на изборите.
Критиците и преди са упреквали Meta, най-вече по време на президентските избори в САЩ през 2016 г., че не е успяла да отчете и намали дезинформацията в приложенията си, включително Facebook и Instagram.
Възходът на изкуствения интелект като начин за ускоряване на създаването на подвеждащи реклами представлява нов проблем за гиганта в социалните медии, който тази година съкрати голяма част от екипа си за сигурност и безопасност, като част от усилията за намаляване на разходите, припомня CNBC.