Tesla започва доставките на дълго отлагания електрически пикап Cybertruck днес, след като главният изпълнителен директор Илон Мъск намали очакванията на инвеститорите, като се позова на проблеми при увеличаването на производството на новия продукт, който той нарече "радикален".

Cybertruck, първият нов модел на Tesla от близо четири години, е от решаващо значение за репутацията на компанията като производител на иновативни автомобили, коментира Reuters. В момент, в който компанията се бори с намаляването на търсенето на електромобили, заедно с нарастващата конкуренция, Cybertruck е от ключово значение и за генерирането на продажби.

"Сами си изкопахме гроба с Cybertruck", каза Мъск миналия месец, като предупреди, че ще отнеме от година до 18 месеца, за да се превърне автомобилът в значителен източник на парични потоци.

Стоманено предизвикателство: С какво се бори Tesla, за да пусне CybertruckМеталът, използван за отличителния екстериор на пикапа, е труден за манипулиране

Очаква се цените на автомобила да бъдат разкрити на събитието, чието начало е насрочено днес. След като през 2019 г. заяви, че пикапът ще струва 40 000 долара, Мъск не е предложил актуализирана цена въпреки нарастващите разходи за суровини. Според Car and Driver трите най-продавани автомобила през 2023 г. са били пикапи, като F-серията на Ford държи доминираща позиция.

Мъск вече каза, че планира да достигне производство от около четвърт милион пикапа годишно. "Не мисля обаче, че ще достигнем това производство през следващата година... вероятно някъде през 2025 г.", уточни той. Tesla се сблъсква с "огромни предизвикателства при достигането на серийно производство на Cybertruck заради новата технология и дизайн“, посочи още Мъск.

Новото попълнение на Tesla: 0-100 за под 3 секунди и бронирани вратиИлон Мъск представи по впечатляващ начин Cybertruck в подкаста на Джо Роугън

Новият материал на каросерията на камиона и нетрадиционният футуристичен стил увеличават сложността и разходите за производство, като заплашват да отблъснат традиционните купувачи на пикапи, казват експерти.

По време на представянето му през 2019 г. Мъск взе чук, за да демонстрира непробиваемото "бронирано стъкло" на камиона. В крайна сметка успя да го счупи.

До този момент Cybertruck е привлякъл над един милион клиенти, които са внесли по 100 долара като депозит.

Събитието ще бъде излъчено в платформата на Мъск X, известна преди като Twitter.