Tesla е готова с първия Cybertruck, пускайки футуристичния електрически пикап почти четири години след представянето на прототипа.

Компанията отпразнува началото на производството с туит в събота сутринта, придружен със снимка на е-пикапа, заобиколен от стотици служители с каски в завода на Tesla край Остин, Тексас, където сега е базирана американската фабрика на Tesla.

Мъск представи Cybertruck през 2019 г., предполагайки, че той ще бъде в производство до няколко години.

Тогава той заяви, че е-пикапът е брониран, като помоли ръководителя на дизайна да хвърли малка метална топка по страничния му прозорец, за да демонстрира неговата здравина.

Прозорецът се спука.

„О, боже мой“, каза Мъск. „Може би това беше малко по-тежко.“

По това време Мъск предупреди също така, че производството на нови превозни средства, като Cybertruck, ще попречи на растежа на компанията. Няколко проекта са спрени, каза той, тъй като Tesla се фокусира върху мащабиране на производството. Някои от тези отложени проекти включват EV камион с полуремарке, достъпно за $25 000.

Оттогава някои от конкурентите на Tesla пуснаха свои е-пикапи на пазара, сред които F-150 Lightning на Ford, който започна да слиза от поточните линии на фабриката в Мичиган в началото на миналата година. През последните месеци стартъпът Rivian Automotive увеличава доставките на своя R1T.

Сегментът на пикапите с ДВГ се превърна в една от по-доходоносните страни на бизнеса за производителите на автомобили, като много компании се надяваха да привлекат нови купувачи с EV версии.

Някои от тях, като F-150 Lightning, имат прилика със своите ДВГ събратя – тактика, чиято цел е да ухажва традиционалистите. Мъск нарече тези дизайни скучни, възхвалявайки футуристичната визия на своя захранван с батерии Cybertruck.

VW се обзалага, че един стар SUV ще му помогне да спечели американцитеШефът на Scout Скот Кео залага на американски продукт, за да може VW най-накрая да пробие на ключовия пазар

Междувременно обаче шефът на Tesla е изправен пред несигурен EV пазар.

Продажбите на електрически превозни средства са се забавили през първата половина на 2023 г., което води до трупане на запаси в представителствата в САЩ, според изследователската компания Cox Automotive. Тя изчислява, че към края на юни е имало 92 дни, в които не са били продавани произведени EV (мярка за наличност на склад въз основа на последните тенденции в продажбите) в сравнение с 51 дни за всички видове превозни средства.

От няколко месеца Tesla и други автомобилни производители се опитаха да стимулират търсенето на своите електрически модели, намалявайки цените им.

Илон Мъск каза по-рано тази година, че не очаква електрическият пикап да бъде значима част от портфолиото на автомобилния производител до 2024 г. През април той заяви, че очаква компанията да започне да доставя Cybertrucks на клиенти през третото тримесечие на тази година.