Три причини, поради които Cybertruck няма да дойде скоро в Европа
След години на чакане Cybertruck най-накрая е тук. Европейските фенове на Tesla обаче не бива да се вълнуват твърде много.
Доставките в САЩ започнаха в четвъртък, но електрическият пикап не се предлага в Европа, въпреки че Европейският съюз е едновременно важен производствен център и ключов пазар за Tesla.
Има няколко причини, поради които е малко вероятно Cybertruck скоро да се продава отвъд Атлантика, пише Business Insider.
Първата е много проста: Cybertruck е изключително тежък.
Документите, предоставени на американските регулатори, показват, че минималното брутно тегло на превозното средство е от 4 до 4,5 тона, което може да се окаже проблем, ако Tesla иска да продава пикапа в Европа такъв, какъвто е.
Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner, казва пред Business Insider, че това е в сблъсък с европейските разпоредби, тъй като означава, че най-вероятно шофьорската книжка за пътническо превозно средство няма да е валидна за Cybertruck.
За управлението на превозно средство, което е по-тежко от 3,5 тона, в ЕС се изисква книжка категория C1 - т.е., за да се качат на произведения в САЩ пикап по европейските пътища, на водачите тук може да им се наложи да изкарат шофьорска книжка за камион.
Друга пречка е, че портът за зареждане на Cybertruck не е съвместим с европейски зарядни устройства.
Пачеко добавя, че Tesla вероятно ще се опита да направи корекции, за да гарантира, че Cybertruck може да се движи и зарежда по европейските пътища, правейки технологията за зареждане съвместима с CCS и намалявайки теглото.
По-големият въпрос е дали Tesla ще иска да прави тези промени, като се има предвид относителната непопулярност на тромавите пикапи като Cybertruck в Европа, посочва още Пачеко.
Производствени предизвикателства
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск е изтъквал перспективата за производство на по-малка версия на Cybertruck за европейския пазар, казвайки през 2020 г., че такава е „много вероятно да се появи“. Оттогава обаче той не е споменавал това. Пачеко смята, че малкият размер на пазара вероятно е бил фактор за незаинтересоваността на Tesla.
Във всеки случай компанията вероятно ще има достатъчно проблеми да задоволи търсенето на Cybertruck в Северна Америка, за да се тревожи за други континенти.
Tesla спря да приема поръчки за електрическия пикап извън САЩ миналата година – стъпка, която Мъск каза, че ще предприеме само ако търсенето надвиши предлагането „до абсурдна степен“.
Наскоро Мъск призна, че компанията е изправена пред огромни предизвикателства при увеличаването на производството на Cybertruck и реализирането на повече от 2 милиона предварителни поръчки, които Tesla е получила.
В разговор за печалбите на компанията миналия месец той каза, че Tesla е „изкопалa собствения си гроб“ с уникалния дизайн на Cybertruck и добави, че вероятно ще минат години, преди Tesla да постигне целта си да произвежда 250 000 Cybertruck годишно.