След години на чакане Cybertruck най-накрая е тук. Европейските фенове на Tesla обаче не бива да се вълнуват твърде много.

Доставките в САЩ започнаха в четвъртък, но електрическият пикап не се предлага в Европа, въпреки че Европейският съюз е едновременно важен производствен център и ключов пазар за Tesla.

Има няколко причини, поради които е малко вероятно Cybertruck скоро да се продава отвъд Атлантика, пише Business Insider.

Първата е много проста: Cybertruck е изключително тежък.

Документите, предоставени на американските регулатори, показват, че минималното брутно тегло на превозното средство е от 4 до 4,5 тона, което може да се окаже проблем, ако Tesla иска да продава пикапа в Европа такъв, какъвто е.

Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner, казва пред Business Insider, че това е в сблъсък с европейските разпоредби, тъй като означава, че най-вероятно шофьорската книжка за пътническо превозно средство няма да е валидна за Cybertruck.

За управлението на превозно средство, което е по-тежко от 3,5 тона, в ЕС се изисква книжка категория C1 - т.е., за да се качат на произведения в САЩ пикап по европейските пътища, на водачите тук може да им се наложи да изкарат шофьорска книжка за камион.

Дългоочакваният Cybertruck на Tesla тръгва на цена от над 60 хиляди долараПроизводителят на електрически превозни средства започна доставките в четвъртък и разкри цената и спецификациите на пикапа

Друга пречка е, че портът за зареждане на Cybertruck не е съвместим с европейски зарядни устройства.

Пачеко добавя, че Tesla вероятно ще се опита да направи корекции, за да гарантира, че Cybertruck може да се движи и зарежда по европейските пътища, правейки технологията за зареждане съвместима с CCS и намалявайки теглото.

По-големият въпрос е дали Tesla ще иска да прави тези промени, като се има предвид относителната непопулярност на тромавите пикапи като Cybertruck в Европа, посочва още Пачеко.

Стоманено предизвикателство: С какво се бори Tesla, за да пусне CybertruckМеталът, използван за отличителния екстериор на пикапа, е труден за манипулиране

Производствени предизвикателства

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск е изтъквал перспективата за производство на по-малка версия на Cybertruck за европейския пазар, казвайки през 2020 г., че такава е „много вероятно да се появи“. Оттогава обаче той не е споменавал това. Пачеко смята, че малкият размер на пазара вероятно е бил фактор за незаинтересоваността на Tesla.

Във всеки случай компанията вероятно ще има достатъчно проблеми да задоволи търсенето на Cybertruck в Северна Америка, за да се тревожи за други континенти.

Tesla спря да приема поръчки за електрическия пикап извън САЩ миналата година – стъпка, която Мъск каза, че ще предприеме само ако търсенето надвиши предлагането „до абсурдна степен“.

Наскоро Мъск призна, че компанията е изправена пред огромни предизвикателства при увеличаването на производството на Cybertruck и реализирането на повече от 2 милиона предварителни поръчки, които Tesla е получила.

В разговор за печалбите на компанията миналия месец той каза, че Tesla е „изкопалa собствения си гроб“ с уникалния дизайн на Cybertruck и добави, че вероятно ще минат години, преди Tesla да постигне целта си да произвежда 250 000 Cybertruck годишно.