Toyota планира да разшири европейската си гама от електрически автомобили с батерии (BEV) до шест модела до 2026 г. Автомобилният производител разкри две нови концепции, включително "близък до производство" Urban SUV и Sport Crossover, планиран за пускане на пазара в Европа през 2025 г.

Toyota, най-големият автомобилен производител в света по продажби, в момента продава само един изцяло електрически модел - bZ4X, но се стреми към 100-процентова въглеродна неутралност до 2035 г., припомня Engadget.

Двете нови разработки на компанията ще се присъединят към bZ4X и компактния SUV, който тя представи миналата година. Новата концепция Urban SUV на Toyota е планирана за пускане на пазара в Европа през 2024 г., като нейният "автентичен дизайн" черпи вдъхновение от Yaris Cross, който е най-продаваният модел в своя клас. Концептуалният Urban SUV ще се предлага с два варианта на батерии - бюджетна и такава с по-дълъг пробег.

За първи забраняват реклами на Toyota заради замърсяването на природатаЖалбата твърди, че рекламите насърчават вредно за околната среда поведение


Междувременно японският автомобилен производител дава по-малко информация за своята концепция Sport Crossover, но е ясно, че той ще бъде позициониран като по-елегантна алтернатива на традиционните SUV автомобили. Автомобилният производител очаква тази концепция да влезе в производство през 2025 г.

Toyota планира да пусне на пазара и няколко вида батерии от следващо поколение през 2026 г. Първата ще се фокусира върху производителността, предлагайки конвенционална структура с двойно по-голям пробег и 20% по-ниска цена от тази на bZ4X.

Втората батерия ще бъде с "добро качество и ниска цена", предназначена да стимулира приемането на електрически превозни средства. Тя ще има "нова форма" с биполярна структура, като ще използва предимно по-евтиния литиево-железен фосфат (LFP). С тази клетка Toyota се стреми да постигне 20% по-голям пробег и 40% по-ниска цена от тази на bZ4X.

Традиции и иновации: Стратегията на Toyota за преход към електромобили Компанията разчита както на най-новите производствени технологии, така и на ръчно полиране


Третата батерия ще бъде високоефективна, като ще използва катод с високо съдържание на никел и биполярни технологии, което трябва да осигури още по-ниски разходи и още по-голям пробег.

Не на последно място, от Toyota дават информация и за първите си твърдотелни батерии, които се очаква да бъдат налични до три или четири години.

"Направихме технологичен пробив, който преодолява дългогодишното предизвикателство, свързано с издръжливостта на твърдотелните батерии", посочва Андреа Карлучи, вицепрезидент на Toyota Europe, в съобщение за пресата. "В момента се разработва метод за масово производство и се стремим към комерсиализация през 2027-2028 г. с производствен капацитет от няколко десетки хиляди автомобила."

Целта на автомобилния производител е времето за зареждане от 10 до 80% на този тип батерии да е едва 10 минути.