McDonald’s отваря CosMc’s – верига за напитки, конкурентна на Starbucks
Този месец McDonald’s отваря CosMc’s - първата нова концепция за ресторант в САЩ в над 60-годишната история на компанията.
Целта на новата верига е да завземе дял в продажбите на студени напитки, помогнали за скорошните рекордни продажби на Starbucks, пише The Wall Street Journal.
Главният изпълнителен директор на McDonald’s Крис Кемпчински представи концепцията през юли, описвайки я като ресторант в малък формат, „с цялото ДНК на McDonald’s, но със собствена уникална индивидуалност“.
McDonald’s актуализира уебсайта си в сряда с менюто на CosMc, заявявайки, че новата марка е обслужила „милиони и милиони извънземни“ с уникална гама от напитки и храна и е решила да пренесе концепцията на земята.
CosMc’s съживява оранжев извънземен герой, представен в рекламите на веригата McDonaldland в края на 80-те години на миналия век.
Ръководителите на базираната в Чикаго верига за бургери са очертали плановете за новия бранд по време на презентация за инвеститори в сряда, като са обявили планове за изграждане на хиляди нови ресторанти и разширяване на предлагането на пилешко по целия свят, става ясно от публикацията на WSJ.
Посетителите на първото място, което ще бъде отворено през декември в предградие на Чикаго, ще открият четири алеи за движение на автомобили. Вътрешното пространство, което ще е в по-малък формат от традиционния McDonald's, е проектирано с оглед на все по-засилващата се тенденция потребителите да правят поръчки за вкъщи.
CosMc’s няма да предлага пържени картофи и бургери, а свое собствено меню, включващо най-вече персонализирани студени напитки, сред които ароматизирани лимонади, лате с куркума, шейк от круши, фрапе. Храната включва леки закуски като сандвичи с авокадо, както и мъфини и сладолед.
Това е един от начините за McDonald's да се включи в печеливши пазари като специални напитки и кафе, където компанията не е била толкова конкурентна, казва Морган Флетли, глобален главен маркетинг директор, цитиран от WSJ.
„Знаехме, че се нуждаем от диференцирана идея с глобална привлекателност и потенциал да предложи силна възвръщаемост“, добавя Флетли.
Много вериги ресторанти ориентираха бизнеса си към поръчките за вкъщи или навън в началото на пандемията от Covid-19 и сега експериментират с нови дизайни на ресторанти, фокусирани върху този тип продажби. Тази година само 14% от поръчките във веригите за бързо хранене са консумирани в заведенията, а останалите са били взети за вкъщи, според данни до септември на компанията за пазарни проучвания Circana.
Taco Bell и Chick-fil-A също променят дизайна на локациите си, а Starbucks и конкурентната верига Dutch Bros отварят повече шопове, насочени към take away поръчките.
През декември 2022 г. McDonald’s отвори ресторант във Форт Уърт, Тексас, без маси или места за клиенти и с конвейерна лента, която насочва храната към шофьорите, които поръчват предварително. Компанията ще продължи да експериментира с формати без трапезария, докато добавя нови ресторанти.
Клиентите ще могат да персонализират студените напитки на CosMc със сиропи и други добавки – процес, който носи големи продажби на Starbucks. През август веригата изчисли, че 75% от продажбите на напитки в САЩ идват от студените предложения в менюто.