Лукс на тъмно: Бутиците на LVMH в Маями гасят осветлението
В края на работния ден, много от жителите на световните мегаполиси обичат да се разхождат по търговските булеварди и да разглеждат красивите витрини на луксозни брандове, показващи им най-новите модни колекции.
Но ако решите да се разходите из Дизайнерския квартал на Маями привечер, ще видите, че светлините на Dior, Fendi, Tiffany, Bulgari и другите марки, собственост на френския конгломерат за луксозни стоки Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), са изключени.
На Седмицата на дизайна в Маями LVMH обяви усилията си за борба с изменението на климата чрез намаляване на въздействието на своя парк от 22 витрини в Маями.
Компанията си партнира с Miami Design District по цялостен план, който преосмисля всеки аспект от изграждането и функционирането на едно помещение - от използването на дъждовна вода до изключването на осветлението след работно време и използването на екологично електричество.
Планът е разработен така, че да помогне на LVMH да преосмисли дейността на целия си парк от 5600 магазина по целия свят, съобщава FastCompany.
Аниш Мелвани, председател и главен изпълнителен директор на LVMH за Северна Америка, посочва, че компанията наема повечето от търговските си обекти по света от наемодатели, като например предприемача на проекта Design District в Маями.
В резултат, тя не разполага с пълна автономия по отношение на въпроси като това какъв вид електроенергия се използва.
Но като основен играч в сферата на луксозните стоки Мелвани вижда възможност да оказва влияние върху своите наемодатели и сектора на търговията на дребно в по-широк план.
Според нея, първата стъпка е да се преосмисли как точно се строят сградите.
Луксозните марки са известни с пищните си интериори, с мрамор и мебели, доставяни от цял свят. Но в Miami Design District LVMH е поискала от марките да се снабдяват с материали за интериора на местно ниво, за да се намалят емисиите, необходими за транспортирането им.
Това означава, че творческите директори на марките ще трябва да преосмислят как ще изглеждат магазините.
"Няма съмнение, че стремежът по-голямата част от материалите да се доставят на място ще повлияе на дизайна", казва Мелвани.
"Дали ще има творчески директори, които ще се дразнят от това? Нека бъдем наясно: те се дразнят от много неща. От друга страна, те предлагат някои от най-гениалните си идеи, когато работят срещу ограниченията.", допълва експертът.
Що се отнася до строителния процес, намерението на LVMH е да използва повторно или да рециклира 75% от отпадъците, да използва 50% дървесина от устойчиви източници в основите на сградата и да набавя 20% от всички нови строителни материали, включително бетон, на местно ниво.
Сега, след като магазините са построени, LVMH се ангажира да намали максимално своя отпечатък върху околната среда.
В дизайнерския квартал на Маями LVMH се стреми да гарантира, че до 2025 г. цялото електричество ще идва от екологични източници.
На свой ред Design District се обърна към местния доставчик на енергия, Florida Power and Light, за да гарантира, че марките на LVMH ще имат достъп до слънчева енергия.
"Днес устойчивата енергия от възобновяеми източници струва повече от тази от въглища и газ", казва Мелвани. "Но по този начин ние показваме на индустрията, че не е толкова сложно да се премине към възобновяеми енергийни източници.", допълва тя.
Двете страни работят заедно и за запазване на дъждовната вода в тези нови сгради, така че тя да може да се използва за градините, тоалетните и поддръжката. Ще бъдат изградени специални сенници, които да покриват повече от 40% от тротоарите и улиците, за да се запази прохладата в Design District. А през нощта в магазините ще се изключва осветлението.
Това не е първият случай, в който LVMH преосмисля концепцията на своите магазини.
В Китай компанията си сътрудничи с Hang Lung Properties, който е наемодател на близо 100 магазина на LVMH в 10 търговски центъра, за много подобни инициативи, включително използване на чиста енергия и пестене на дъждовна вода, допълва FastCompany.