Илон Мъск казва, че създаването на прототипи е лесно, но производството е ад.

Когато става дума за дългоочаквания Cybertruck, адът на Tesla се оказва неговата батерия 4680.

Миналия месец компанията започна доставките на първата партида от своите футуристични електрически пикапи с покритие от неръждаема стомана, а през октомври Мъск заяви, че вероятно в някакъв момент през 2025 г. ще достигне годишно производство от четвърт милион Cybertruck модела.

Tesla все още е далеч от това темпо на производство и едно от основните затруднения е скоростта, с която се произвеждат батериите 4680, използвани в Cybertruck, пише Reuters.

Според изчисления на агенцията, базирани на комбинация от публични данни, фабриката Giga Texas в момента произвежда батерии със скорост, достатъчна за захранването на около 24 000 електрически пикапа годишно, или около една десета от необходимата продукция.

Ново 20: Cybertruck ще може да се „превъплъти“ в лодка

Решението да се увеличи масово производството на батерии чрез сухо покритие на електродите - вместо да се използва по-бавното и по-скъпо “wet-coating” покритие - беше ключов фактор за прогнозите на Tesla през 2020 г., че ще намали повече от два пъти разходите за батерии.

Девет служители на фабриката казват пред Reuters, че Tesla все още не е успяла да навлезе в индустриалния мащаб на сухото покритие, необходимо за производството на 4680 батерии достатъчно бързо, за да постигне целите си.

Те казват също, че сухото покритие на анода в клетките 4680 не е проблем, но Tesla се бори със същата техника за катода - най-скъпият компонент в една батерия.

Според трима от източниците батериите на Cybertruck включват около 1360 отделни клетки.

Това означава, че Tesla ще трябва да произвежда 340 милиона клетки годишно, или почти един милион на ден, за да достави 250 000 електрически пикапа, които навлизат в труден пазар с конкуренти като F-150 Lightning на Ford, R1T на Rivian и електрическия Hummer на General Motors.

Три причини, поради които Cybertruck няма да дойде скоро в ЕвропаПървата е много проста: Cybertruck е изключително тежък

В момента фабриката в Остин се нуждае от около 16 седмици, за да произведе 10 млн. клетки 4680, според данни от Tesla.

Това означава 32,5 млн. клетки годишно, или достатъчно за 24 000 пикапа.

За да ускори производството на клетки, фабриката на производителя на електромобили се опитва да покрие множество ленти от магнитно фолио с активни материали за батерии едновременно и то с висока скорост.

За целта е необходимо прилагане на огромна сила за притискане на материалите върху фолиото. Но тъй като ролките, които ползват са големи и широки, равномерното прилагане на натиск се оказва предизвикателство, казват още източниците.

Когато натискът не се прилага равномерно, Tesla получава електроди с неравномерна повърхност и дебелина, които не са подходящи за акумулаторните клетки и трябва да бъдат бракувани.

Компанията изгражда изцяло нова система за проверка на качеството, за да може да отстрани клетките с дефекти в покритието, отбелязва Reuters.

Как китайският EV шик хвана западните автопроизводители „спящи зад волана“Китайските производители на електромобили заплашват 100-годишната хегемония на традиционни западни автомобилни марки. Как започна всичко и как ще продължи?

Един от източниците, запознат с въпроса, заяви, че става въпрос за изграждане на инфраструктура за данни около разработването, производството и използването на батериите на Tesla на терен, тъй като в някои случаи дефектите са скрити в покритието и се проявяват едва след няколко месеца.

С други думи, компанията все още не знае кои клетки са добри и кои трябва да бъдат изхвърлени.

Tesla планира да захранва и бъдещите си модели с този тип батерии. Предизвикателствата пред производството продължават, като усилията за увеличаване на мащаба се сблъскват с пречки в областта на технологиите и контрола на качеството, което поражда опасения относно последователността и надеждността на компанията, коментира Reuters.