С повече от 14 милиарда посещения между септември 2022 г. и август 2023 г. ChatGPT е най-популярният генеративен инструмент за изкуствен интелект в света.

Това са изводите от ново проучване на Writerbuddy.ai, цитирани от CNBC.

Writerbuddy анализира над 3000 инструмента за изкуствен интелект с помощта на SEMrush, популярен софтуер, за да определи най-използваните инструменти през годината.

Общо 50-те най-популярни инструмента са регистрирали над 24 милиарда посещения, повечето от които са били от потребители мъже.

Ето и 10-те най-популярни инструменти за изкуствен интелект според класацията:

1. ChatGPT

2. Character.ai

3. Quillbot

4. Midjourney

5. Hugging Face

6. Bard

7. NovelAI

8. Capcut

9. Janitor AI

10. Civitai

ChatGPT си спечели много негативи през годината – от трусовете покрай ръководството на Сам Алтман до потенциално вредни разработки в областта на изкуствения интелект. Но въпреки това, потребителите продължават да използват генеративния инструмент.

Другите генеративни инструменти в класацията, като Bard и Quillbot на Google все още не са придобили популярността на чатбота на Open AI, отбелязват авторите на класацията.

ChatGPT на една година: Големият пробив, който разтърси технологичния святПрез изминалите 12 месеца ChatGPT се превърна в най-бързо развиващото се софтуерно приложение в света

Ако използвате AI само за развлечение, може би пропускате възможността да печелите пари, без да имате престижна работа или диплома за висше образование, според Сюзън Гонзалес, основател и главен изпълнителен директор на AIandYou, организация с нестопанска цел, която преподава умения за работа с AI на хора от маргинализирани общности.

Да речем, че работите на свободна практика или сте собственик на малък бизнес.

AI помага на неопитните служители, но какво бъдеще вещае за най-добрите?Проучвания сочат, че в повечето случаи AI стимулира работниците, които се справят по-зле в работата си, като в същото време не помага никак или дори пречи на тези, които са продуктивни по начало

Инструментите на AI могат "да помогнат за подобряване на вашия бизнес, подобряване на управлението на активи, анализ на поведението на клиентите или получаване на конкурентна информация", каза Гонзалес пред CNBC.

"Малките предприятия могат да използват инструментите на AI, за да насочат по-ефективно своите маркетингови и рекламни усилия ... Те могат да идентифицират нови възможности за приходи", допълва тя.