Netflix обмисля начини за печалба от игрите в платформата
Netflix заяви, че планира да развива гейминг съдържанието си следващите години и вече се опитва да планира как да генерира приходи от това, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати със срещите на ръководителите на стрийминг гиганта.
Към момента игрите на Netflix са безплатни за всички абонати, част от стратегията на компанията да насочва потребителите да се връщат на платформата, когато любимите им сериали са между два сезона, както и за привличане на нови фенове.
Някои от обсъжданите идеи включват покупки в приложението, таксуване за по-сложните заглавия или достъп до игри с реклами, посочват източниците на WSJ.
Подобни ходове биха отбелязали повратна точка за Netflix, която досега се съпротивляваше на включването на реклами или възможност за покупки в своите игри.
„Искаме да имаме диференцирано игрово изживяване и част от това е да дадем на създателите на игри възможността да мислят за изграждането им само от гледна точка на удоволствието на играча и без да се налага да се тревожат за други форми на монетизация“, каза съ-изпълнителният директор на Netflix Грег Питърс пред инвеститорите през април.
Netflix насърчава вътрешния открит дебат относно стратегията си, която е ключов стълб на нейната култура, и подобни дискусии не означават, че компанията ще реши да монетизира игрите, отбелязва WSJ.
Броят на потребителите, които изтеглят Netflix игри, расте, но остава малък. Към октомври по-малко от 1% от глобалните абонати на Netflix са потребявали гейминг съдържанието ѝ ежедневно, изчислява Apptopia.
През последните години стрийминг платформата купи шепа малки студиа за игри и започна да създава повече заглавия, фокусирани върху собствените ѝ сериали и филми. Най-популярната оригинална игра Too Hot to Handle: Love is a Game, стартирала през декември 2022 г. и свързана с риалити шоуто на Netflix, е изтеглена седем милиона пъти.
Стриймърът също така лицензира популярни игри като Grand Theft Auto: San Andreas, довела до 11% от изтеглянията на Netflix игри през 2023 г., според Sensor Tower.
Анализатори изчисляват, че Netflix е похарчила около 1 милиард долара за придобиване на гейминг студия и изграждане на бизнеса. Компанията харчи около 17 милиарда долара годишно за своите сериали, предавания и филми.
Като цяло игрите на Netflix са изтеглени 81,2 милиона пъти в световен мащаб миналата година, почти трикратно увеличение от 28,7 милиона изтегляния през 2022 г., според Sensor Tower. Това обаче е малка част от стотиците милиони изтегляния, които регистрират компании като Roblox и Activision, издателят на мегахита Candy Crush Saga.
Очаква се бюджетът за игри на Netflix да се увеличи, тъй като стриймърът планира да прави гейминг съдържание с по-високо качество и е обявил работа за десетки ръководители, включително директор, който да управлява процеса по създаването на първата високобюджетна игра.
Тъй като това може да струва стотици милиони долари, Netflix обсъжда евентуално таксуване за тези игри, посочва WSJ.
Някои инвеститори на Netflix вече поставиха под въпрос стратегията на гейминг подразделението по време на среща на ръководството на Netflix през 2022 г., изразявайки опасения, че то отнема много ресурси.