Meta ограничава вида съдържание, което тийнейджърите във Facebook и Instagram могат да виждат, след като е изправена пред все повече твърдения, че продуктите ѝ предизвикват пристрастяване и вредят на психическото състояние на младите потребители.

В публикация в блога си от компанията на Марк Зукърбърг заявяват, че новите защити са предназначени "да предоставят на тийнейджърите по-подходящи за възрастта им преживявания в нашите приложения".

Актуализациите ще прилагат по подразбиране най-рестриктивните настройки за тийнейджърите и ще попречат на тези потребители да търсят по определени теми. Освен това, ще ги подканят да актуализират настройките си за поверителност в Instagram, допълват от компанията.

Meta очаква да завърши актуализацията през следващите седмици, като по този начин ще попречи на тийнейджърите под 18 години да виждат "съдържание, в което се обсъжда борбата със самонараняването и хранителните разстройства или което включва голи изображения и видеа", включително съдържание, споделено от лице, което те следват.


Meta има проблем с децатаЗукърбърг трябва да измисли как да насърчи децата да влязат в мрежите му и да останат там

Промяната идва, след като през октомври двупартийна група от 42-ма главни прокурори обяви, че ще съди Meta, твърдейки, че продуктите на компанията вредят на тийнейджърите и допринасят за проблеми с психичното здраве, включително дисморфия на тялото и хранителни разстройства, припомня CNBC.

"Децата и тийнейджърите страдат от рекордни нива на лошо психично здраве и за това са виновни компании за социални медии като Meta", заяви главният прокурор на Ню Йорк Летиция Джеймс. "Meta печели от болката на децата, като умишлено проектира платформите си с манипулативни функции, които правят децата зависими от платформите им, като същевременно понижават самочувствието им.", допълни тя.

Подобни оплаквания преследват компанията от 2021 г. насам, преди тя да промени името си от Facebook на Meta.

Бивш служител на Meta се обръща срещу компанията на свидетелската скамейка

През септември същата година взривоопасен доклад на Wall Street Journal, основан на документи, споделени от информатора Франсис Хоугън, показа, че Facebook многократно е установявала, че нейната социална медийна платформа Instagram е вредна за много тийнейджъри.

По-късно Хоугън свидетелства пред сенатска комисия, че Facebook постоянно поставя собствените си печалби над здравето и безопасността на потребителите, до голяма степен поради алгоритми, които насочват потребителите към публикации с висока степен на ангажираност.

Токсични алгоритми: Как безобидната реклама в Instagram води до педофилияЕксперимент на WSJ разкрива, че алгоритмите на Instagram могат да събират съдържание със сексуална насоченост на деца

В резултат, Facebook спря работата си по услугата Instagram за деца, която се разработваше за деца на възраст от 10 до 12 години. Оттогава компанията не е предоставила актуална информация за плановете си.