Медийната сделка на Sony в Индия за 10 млрд. долара се провали
Драматичната сага за придобиване на една от най-бързо развиващите се медийни индустрии в Индия завърши със зрелищен провал.
Sony Group отмени сливането между индийското си подразделение и базираната в Мумбай Zee Entertainment, съобщи японската компания.
Сделката беше обявена преди две години и според анализатори щеше да създаде медийна структура на стойност 10 млрд. долара, която да се справи с местните си конкуренти, както и със световни стрийминг гиганти като Netflix и Amazon, съобщава CNN.
В изявлението си Sony посочва, че "условията за приключване на сливането не са били изпълнени", и добавя, че "не очаква никакво съществено въздействие върху консолидираните си финансови резултати в резултат на прекратяването на окончателните споразумения за сливането".
Не се уточняват неизпълнените условия, но според съобщения в медиите е имало напрежение между двете компании относно това кой ще ръководи обединеното предприятие.
Zee е предложила своя главен изпълнителен директор Пунит Гоенка за ръководител на обединената компания, но Sony не се е съгласила, тъй като той е разследван от индийския пазарен регулатор, съобщава Reuters.
От Zee заявиха, че са уведомени писмено за прекратяване на договора и "оценяват всички налични възможности". Компанията допълва, че Sony иска такса за прекратяване в размер на 90 млн. долара "поради предполагаеми нарушения" от страна на Zee на условията на сливането.
Zee "категорично отрича всички твърдения, включително исканията за такса за прекратяване", се допълва още в изявлението.
Решението на Sony да прекрати преговорите идва в момент, когато Disney и Reliance Industries на Мукеш Амбани обсъждат колаборация между своите медийни бизнеси, отбелязва CNN.
Ако сделката между Disney и Reliance се осъществи, тя ще създаде огромна структура с над 100 телевизионни канала и две стрийминг платформи.
С относително свободния пазар и огромното си англоговорящо население, най-многолюдната страна в света е привлекателна дестинация за развлекателната индустрия.
Правителството на Нарендра Моди очаква страната скоро да стане третият по големина пазар на медии и развлечения, след като към момента заема пето място.