За Cybertruck от първо лице: История от Джаксънвил с българска следа
Представителството на Tesla в Джаксънвил, Флорида, дели общо пространство в един от големите търговски центрове с гиганти в техоноличния и луксозния сектор като Apple и LVMH, чиито магазини са в непосредствена близост.
Напоследък обаче шоурумът на автопроизводителя, собственост на Илон Мъск, привлича много повече интереса на посетителите и клиентите.
Причината е огромна и лесно разпознаваема – Cybertruck, паркиран зад лъскавата витрина на магазина.
Бронираният пикап приковава вниманието и на Милена Братоева – българка, която от няколко години живее във Флорида.
„Не се интересувам особено от коли и не следя новите тенденции в автомобилната индустрия. Но минавайки покрай витрината на Tesla, веднага забелязах Cybertruck.
Няма как този модел да не привлече любопитството ви, защото наистина изглежда по уникален начин”, разказва Милена за Profit.bg.
„Първото ми впечатление беше, че това не е обикновен пикап, а по-скоро нещо, приличащо на луноход, което едва ли би могло да е част от нормалното ни ежедневие като средство за придвижване“, допълва още българката.
Необходими са ѝ няколко секунди, за да влезе в магазина, където може да разгледа отблизо бронирания пикап и да научи повече подробности за него.
„Всъщност, най-интересното за мен беше, че на живо, Cybertruck изглежда доста по-различно, отколкото на снимките или видеоклиповете, които са толкова популярни в социалните мрежи", разказва още Милена.
"Попадала съм на такива и на тях пикапът наистина има странен вид, като нещо набързо сглобено, с груб дизайн и форма, приличащо по-скоро на играчка Lego. Действителността обаче е друга – това е супер иновативен модел на автомобилната индустрия, изглеждащ съвършен.
Бронираното му покритие от неръждаема стомана образува едно цяло с конструкцията, включително панелите на каросерията. Материалът по-скоро напомня на титаниевите корпуси на смартфоните, отколкото на автомобилна сплав.
Ако трябва да го кажа накратко – имаш усещането, че си попадал някъде в бъдещето или пък участваш в сцена от научнофантастичен филм“, допълва Милена.
Любопитна подробност от преживяването ѝ в Tesla е отношението на персонала на Мъск към клиентите.
„Търговците са дружелюбни, не натрапват присъствието си на хората. С радост ще ви разяснят всички подробности за Cybertruck, стига да ги попитате.
Не се навъртат около вас, освен ако нямате нужда от информация и ви оставят да огледате пикапа на спокойствие“, разказва още Милена.
Откакто моделът е пуснат в продажба в края на ноември миналата година, поръчките за Cybertruck са достигнали космическата цифра от около 2 милиона.
Припомяме, че миналия ноември базовият модел на Cybertruck беше обявен на цена от около 61 000 долара. Луксозният пикап се предлага в още две версии от по-висок клас, чиято стартова цена приближава 100 000 долара.
Самият Илон Мъск представи Cybertruck, като „колата, невъзможна за създаване“, цитирайки коментарите на експерти. Предприемачът го описа още като „бронетранспортьор от бъдещето“ – такъв, който можеше да бъде управляван във филма Blade Runner от 1982 г.
Cybertruck всъщност е първият нов модел на Tesla от близо 4 години насам, изключително скъп и труден за производство. С него компанията въвежда сравнително нови технологии, включително екстериор от неръждаема стомана и по-големи, цилиндрични батерийни клетки, които произвежда вътрешно.
Решението пикапът да бъде „облечен“ в ултратвърда неръждаема стомана допълнително усложни пускането на му пазара, защото металът се оказа труден за огъване и манипулиране за панелите на каросерията, както информира The Wall Street Journal преди пускането на модела.
И докато Cybertruck все още набира популярност във Флорида, Tesla вече проявява интерес към парцели именно в Джаксънвил. Целта е изграждане на сервизен център за ремонт на електромобили, произвеждани и продавани от базираната в Остин, Тексас фабрика. Потенциалният обект ще се нарича "Tesla Collision Center".
Информацията е на местната медия Jaxdailyrecord, която цитира документи с искания към компанията за комунални услуги в Джаксънвил JEA да определи наличността на услуги за обекти в Северен и Югозападен Джаксънвил.
"Този парцел се намира в района на множество дистрибутори на луксозни автомобили, включително BMW, Mercedes-Benz и Lexus", се казва в резюмето на проекта от брокера на офертата Prime Realty. Твърди се, че заявителят "иска да построи" център с площ 36 000 кв. м.
Според информацията на Tesla, сервизните центрове на компанията могат да извършват козметични ремонти на части, включително брони, багажници, огледала, колела и стъкла на автомобилите ѝ. Центровете Tesla Collision Centers са собственост и се управляват от Tesla Motors Inc. и извършват леки работи и цялостен структурен ремонт.
От компанията заявяват още, че нейните центрове имат най-ниски цени за клиентите на Tesla Insurance и най-висока удовлетвореност сред всички одобрени от Tesla сервизни центрове.
А какви са генералните впечатления на Милена Братоева след срещата отблизо със Cybertruck?
„Кола от бъдещето“, обобщава накратко тя.
И допълва, че единственото, за което съжалява, е невъзможността за клиентите да опитат тест драйв с пикапа. Нещо, което следващият път може и да направи.
Точни преди да приключим разговора с Флорида, Милена изведнъж си спомня култовата история около шумното отразяване на новината за пикапа още през 2019 г.
Тогава лично създателят му Илон Мъск излезе на сцената и заяви, че пикапът е брониран, като помоли дизайнерът да хвърли малка метална топка по страничния прозорец, за да демонстрира неговата здравина.
Прозорецът се спука.
„О, боже мой“, възкликна Мъск. „Може би това беше малко по-тежко“, добави в типичния си стил предприемачът.
Автор: Любомира Тонева