Печалбите на Amazon са скочили след силното празнично пазаруване
Amazon отчете силен ръст на продажбите и печалбата си за последното тримесечие на миналата година, като стабилното празнично харчене онлайн е подпомогнало продължаващото възстановяване от следпандемичния спад.
Гигантът за електронна търговия прогнозира продължаваща сила през текущото тримесечие, отчасти благодарение на интереса към изкуствения интелект, който стимулира приходите в звеното за облачни изчисления.
Компанията съобщи, че печалбата ѝ през трите месеца до декември е скочила до 10,6 милиарда долара, което е най-високото ѝ ниво от две години и рязко над слабите 278 милиона долара, постигнати през същото тримесечие на предходната година. Приходите ѝ са нараснали с 14% до 170 милиарда долара. И двете числа надминаха очакванията на Уолстрийт.
Amazon се възстанови от рязък спад, последвал експлозия на бизнеса по време на пандемията, като реорганизира доминиращия си логистичен бизнес и насочи вниманието си към AI иновациите.
Продажбите в подразделението за облачни услуги на Amazon Web Services, критично важен център за печалба, са се увеличили с 13% през четвъртото тримесечие до 24,2 милиарда долара, отговаряйки на очакванията. Оперативната печалба на подразделението се е повишила с близо 38%.
Продажбите на AWS се забавиха миналата година след години на бързо разрастване. По-ниското корпоративно търсене навреди на звеното, въпреки че Amazon посочи, че очаква растежът да се увеличи отново, тъй като бизнесът реагира положително на най-новите облачни предложения на компанията.
В четвъртък Amazon заяви, че пуска и базиран на изкуствен интелект асистент за пазаруване на име Rufus в мобилното си приложение. Ръководителите на компанията заявиха, че целта му е да подобри търсенето на продукти и изживяването при пазаруване.
Главният изпълнителен директор Анди Джаси каза по време на разговор с анализатори, че приходите от AI за Amazon са все още сравнително малки, много по-малки от това, което ще бъдат в бъдеще. „Наистина вярваме, че ще генерираме десетки милиарди долари приходи през следващите няколко години”, заяви Джаси, цитиран от The Wall Street Journal.
Компанията продължава да коригира броя на корпоративните си служители след вълна от съкращения в началото на 2023 г. През последните месеци тя е намалила позициите в отделите за развлечения, устройства и игри, позовавайки се на променящите се приоритети в бизнеса си, включително изкуствения интелект. Съкращенията към момента са по-малки, отколкото преди година, когато бяха уволнени приблизително 27 000 служители.
Общият брой на служителите на Amazon, включително армията от складови работници, възлиза на 1,53 милиона в края на 2023 г., малко под нивото от година по-рано.
Amazon също така прогнозира продължителен силен растеж през текущото тримесечие, като приходите ѝ ще се повишат между 8% и 13% спрямо година по-рано, в съответствие с очакванията на анализаторите.