Американският фармацевтичен гигант Eli Lilly отчете приходи за четвъртото тримесечие на 2023 г. и коригирани печалби, които надминаха очакванията на анализаторите. Резултатите са свързани с пускането на пазара на новия медикамент за отслабване Zepbound и по-високите цени на терапията за диабет Mounjaro.

Zepbound, който спечели одобрението на американските регулатори в началото на ноември, реализира 175,8 милиона долара приходи за четвъртото тримесечие.

Тримесечните резултати са първите, които включват продажбите на продукта. Според някои анализатори той може да отчете повече от милиард долара продажби през първата си година на пазара и в крайна сметка да се превърне в най-успешния медикамент на всички времена, посочва CNBC.

Акциите на Eli Lilly поскъпнаха с над 5% в началото на американската търговска сесия.

Ето какво отчете Eli Lilly за четвъртото тримесечие в сравнение с това, което Уолстрийт очакваше, въз основа на проучване на анализатори от LSEG (преди Refinitiv):

Печалба на акция: $2,49 коригирани спрямо $2,22 очаквани.

Приходи: 9,35 милиарда долара срещу очаквани 8,93 милиарда долара.

Големите фармацевтични компании се впускат в нова надпревара за $100 млрд.Анализаторите очакват лекарствата за отслабване да се превърнат в златна мина в следващите години

Eli Lilly отчете нетна печалба от 2,19 милиарда долара, или 2,42 долара на акция, за четвъртото тримесечие, спрямо печалба от 1,94 милиарда долара, или 2,14 долара на акция, година по-рано.

Фармацевтичният гигант регистрира приходи за четвъртото тримесечие от 9,35 милиарда долара, което е с 28% повече от същия период преди година.

Прогнозата на Eli Lilly за 2024 г. също е в съответствие с очакванията.

Компанията очаква коригирана печалба за цялата година от $12,20 до $12,70 на акция и приходи от 40,4 до 41,6 милиарда долара.

Анкетираните от LSEG анализатори очакваха коригирана печалба за цялата година от 12,43 долара на акция и продажби от 39,38 милиарда долара.

Акциите на Eli Lilly скочиха с почти 60% миналата година, тъй като популярността на лекарствата за отслабване рязко нарасна въпреки високите цени, смесеното застрахователно покритие и шепата неприятни странични ефекти. С пазарна капитализация от приблизително 673 милиарда долара Eli Lilly е най-голямата фармацевтична компания, базирана в САЩ.

Roche влиза в надпреварата за милиарди - пазара на лекарства за остлабванеШвейцарския компания придобива производителя на лекарства срещу затлъстяване Carmot

По-високите цени на по-старите лекарства, особено Mounjaro, съществено са помогнали за увеличаване на приходите на Eli Lilly, казаха от компанията. Mounjaro отчита 2,21 милиарда долара продажби за четвъртото тримесечие спрямо едва 279,2 милиона долара за същия период преди година.

Анализаторите очакваха лекарството да донесе 1,73 милиарда долара приходи в световен мащаб, според оценки, събрани от FactSet.

Това увеличение отразява засиленото търсене, но също и „по-високите реализирани цени“ в САЩ поради намаленото използване на програмите за спестовни карти на Eli Lilly, чиято цел е да помогнат за намаляване на разходите от джоба на пациентите за лекарства като Mounjaro.

Новите лекарства за отслабване разместват пазара на здравни продуктиВъпреки че се очаква този пазар да достигне 100 млрд. долара, пред компаниите в него има и предизвикателства

Ръстът на приходите се дължи и на продажбите на хапчето за рак на гърдата Verzenio на Eli Lilly, които са нараснали с 42% до 1,15 милиарда долара за тримесечието поради увеличеното търсене и по-високите цени.

Този резултат обаче е под очакванията на анализаторите, които прогнозираха 1,18 милиарда долара продажби за периода.

Продажбите на Jardiance, таблетка, която понижава кръвната захар при пациенти с диабет тип 2, са се покачили с 30% до 798,1 милиона долара за четвъртото тримесечие. Анализаторите очакваха 771,8 милиона долара продажби от Jardiance.

Междувременно Eli Lilly каза, че по-високите цени са компенсирани от по-ниските на другото им лекарство за диабет Trulicity, както и на инсулиновия продукт Humalog.