ESPN, Fox и Warner Bros. Discovery, и трите собственост на Walt Disney, планират да стартират съвместна услуга за стрийминг на спортни предавания тази есен, като за първи път ще предоставят на потребителите нов начин за достъп до водещи спортни предавания на живо, съобщиха от компаниите във вторник.

Платформата, която ще бъде собственост на новосъздадена компания със собствен ръководен екип, все още няма име или цена. Disney, Fox и Warner Bros. Discovery ще притежават по една трета от акциите.

Потребителите ще могат да се абонират директно чрез ново приложение и ще имат възможност да комбинират продукта с платформите за стрийминг на компаниите Disney+, Hulu и Max.

Продуктът ще се състои от всички телевизионни и кабелни мрежи, собственост на Disney, Fox и Warner Bros. Discovery, които излъчват спортни предавания, заедно с ESPN+.

Дисни загуби авторското си право върху версия на Мики МаусТъй като законът за авторското право на САЩ позволява творчески лиценз да бъде запазен до 95 години, собствеността на Disney върху героя официално приключи
От страна на Disney това включва ESPN и нейните сестрински мрежи - ESPN2, ESPNU, SECN, ACCN, ESPNEWS, както и мрежата на ABC. Мрежите на Warner Bros. Discovery, които излъчват спорт, са TNT, TBS и TruTV. Fox ще се включи с телевизионната станция Fox, както и с FS1, FS2 и BTN.

Дългосрочната цел на компаниите е да превърнат платформата в база за спортни програми. Очаква се с времето да бъдат добавени независими мрежи като The Tennis Channel, за да се подобри портфолиото на стрийминг услугата, казва пред CNBC вътрешен човек, запознат с темата. Въпреки че Disney, Warner Bros. Discovery и Fox ще притежават по една трета от компанията, разпределението на приходите от такси за права ще бъде пропорционално на таксите, които кабелните мрежи събират от доставчиците на платена телевизия.

"Стартирането на тази нова стрийминг спортна услуга е важен момент за Disney и ESPN, голяма победа за спортните фенове и важна стъпка напред за медийния бизнес", се казва в изявление на главният изпълнителен директор на Disney Боб Игър. "Това означава, че пълният набор от канали на ESPN ще бъде достъпен за потребителите заедно със спортните програми на други лидери в бранша като част от диференцирана спортно-ориентирана услуга."

Стартирането на продукта няма да попречи на ESPN да предложи пълен стрийминг продукт директно за потребителите, който Disney все още проучва и който трябва да дебютира до 2025 г., казват източници от компанията. ESPN вече обяви, че планира да пусне този продукт тази или следващата година.

Disney на 100: Бляскава история и сложно бъдеще През последното столетие компанията се превърна в една от най-големите публично търгувани медийни компании
Тази съвместна услуга се появява в момент, в който стойността на спортните медийни права се покачва, а зрителите се отказват от гледане по традиционната кабелна телевизия, въпреки че рейтингите на Националната футболна лига и Националната баскетболна асоциация на САЩ се покачват.

"Очакваме с нетърпение да научим повече за това ново начинание, но сме окуражени от възможността да направим първокласното спортно съдържание по-достъпно за феновете, които не са абонати на традиционните кабелни или сателитни пакети", коментира говорител на НБА.

NBCUniversal и Paramount Global не са били поканени да се включат в съвместното предприятие, според запознати с въпроса. NBCUniversal вероятно би се възпротивила на идеята да отдели спортните си мрежи от другите си развлекателни кабелни канали, каза един от хората.

Въпреки това новата услуга се очаква да намали броя на абонатите на NBCUniversal и Paramount Global. И двете компании предлагат стрийминг услуги - Peacock и Paramount+ - които включват допълнителни спортни услуги, включително мачове на живо от Националната футболна лига.

Като цяло Disney търси нови начини за преоткриване на спортния бизнес и ESPN, включително търсене на стратегически партньори като Националната футболна лига и Националната баскетболна лига.