Има ползи да пестим: Зъкърбърг за уволненията в технологичния сектор
Марк Зъкърбърг има теория за това защо съкращенията в технологичния сектор не намаляват: Компаниите осъзнават, че макар и да е неприятно, има ползи от това да бъдат "по-икономични".
Като гост в подкаста Morning Brew Daily главният изпълнителен директор на Meta обяснява, че компаниите все още се приспособяват към ерата след пандемията.
В обширното интервю той обсъжда и конкуренцията с Apple, наред с други теми.
Първата вълна и какво следва
По време на пандемията продажбите в електронната търговия се повишиха, което доведе до големи печалби в онлайн рекламата, пише Business Insider.
Но след като хората се върнаха в магазините и икономиката се адаптира, ръстът на продажбите спадна, а цените на рекламата се завърнаха обратно на земята.
Много компании, включително Meta, осъзнаха, че са наели прекалено много служители и трябваше да направят големи съкращения.
Зъкърбърг пояснява, че компаниите вече не намаляват броя на служителите си само заради прекомерното наемане на персонал - сега те осъзнават, че може да има ползи от това да действат по-икономично.
“Въпреки че много технологични компании първоначално не искаха да правят съкращения, те осъзнаха, че това не означава край”, посочва той.
"Очевидно беше много трудно, разделихме се с много талантливи хора, на които държим", казва той, говорейки за последните съкращения в Meta.
"Но в някои отношения, когато ставаме по-слаби, това прави компанията по-ефективна."
Откакто Meta съкрати десетки хиляди свои служители, започвайки с "годината на ефективността", компанията прави силно завръщане, а акциите ѝ са на исторически връх.
По-малко нива на управление
Зъкърбърг минимализира управленските нива като част от този стремеж към ефективност.
В Instagram се премахват ръководителите на технически програми, като тази роля се съкращава и в други отдели на Meta.
“Днес компаниите все още са в режим на мислене за ефективност”, казва Зъкърбърг.
Според него много от тях обмислят преструктуриране, изравняване на управленските нива и преминаване към по-икономичен модел.
Компании като Microsoft и Google продължават да намаляват броя на служителите си въпреки стабилните печалби.
Редица главни изпълнителни директори на компании като Amazon споменаха планове за преструктуриране на и инвестиране в изкуствен интелект.
Но Зъкърбърг не смята, че AI е голяма част от уравнението.
"Поне за нас нещата, свързани с AI, не бяха основен двигател за това", казва главният изпълнителен директор на Meta.
"Всичко дойде от убеждението, че трябва да свършим най-добрата работа, която можем, като направим стройна компания."
Конкуренцията с Apple
Зъкърбърг говори и за силното съперничество на Meta с Apple.
Той и главният изпълнителен директор Тим Кук имат нещо като вражда от няколко години насам, докато компаниите се надпреварват да се превърнат в доминираща платформа за виртуална реалност и в това, което Apple нарича пространствени изчисления.
По-рано тази седмица Зъкърбърг се изказа негативно за хедсета Vision Pro в ревю, публикувано онлайн.
"Приемам Apple сериозно", казва той по време на подкаста Morning Brew.
"Мисля, че тя е добра компания. Те вършат добра работа."
Главният изпълнителен директор казва още, че Apple вероятно ще подобри своите очила, но според него Meta ще се движи по-бързо.