Tesla въвежда повече стимули, за да раздвижва търсенето на своите електрически автомобили в Китай, което е последният залп в продължаващата ценова война с конкуренти като BYD на най-големия пазар за индустрията.

Купувачите на Model 3 и Model Y със задно задвижване този месец ще имат право на стимули и отстъпки за хиляди долари, заяви американският автомобилен производител от акаунта си в Weibo.

Това включва субсидии за застраховка в размер на 8000 юана (1113 долара), което ще намали цените на моделите с над 3% до $34 100 и $35 000, съответно. Тя предлага и отстъпки от $1000 за някои цветове на боята.

Tesla е изправена пред натиска на засилената конкуренция и намаляването на цените в Китай, посочва The Wall Street Journal. Това се дължи на факта, че компаниите се стремят да спечелят пазарен дял на фона на забавянето на продажбите и свръхкапацитета в страната.

Стимулите на компанията идват покрай новите намаления на цените на BYD, подкрепяния от Уорън Бъфет производител, който през последното тримесечие изпревари Tesla като водещ продавач на електромобили в света.

Миналата седмица китайската компания обяви намаление на цените на някои модели с повече от 10%, а тази седмица пусна на пазара нови версии на четири модела на цени, значително по-ниски от предишните.

"Намаленията на BYD оказват натиск върху цялата индустрия", казва Келвин Лау, анализатор в Daiwa Capital Markets. "Това също така засилва конкуренцията между производителите на превозни средства на нова енергия за 2024 г."

През януари Tesla намали началната цена на своя начален Model 3 с 5,9%, а цената Model Y - с 2,8%.