Акциите Tesla и на китайските производители на електрически превозни средства NIO, Xpeng, Li Auto, BYD и Great Wall Motor се понижиха в четвъртък, след като последните резултати на лидера в индустрията и перспективите му за 2024 г. потвърдиха притесненията на инвеститорите за забавяне на търсенето в EV сегмента, съобщават CNBC и The Wall Street Journal.

В сряда ръководената от Илон Мъск компания обяви по време на презентация за инвеститори, че ръстът на обема през 2024 г. „може да е значително по-нисък“ от темпа на растеж миналата година, докато компанията работи за пускането на своето „превозно средство от следващо поколение“ в Тексас.

Компанията обяви, че маржът на печалбата ѝ е намалял през четвъртото тримесечие.

Компактен кросоувър: Tesla атакува евтините електромобили с новия RedwoodНовият модел ще започне да се произвежда през 2025 г. с базова цена от 25 000 долара, твърдят запознати източници

Според експерти други играчи в EV пространството също ще бъдат изправени пред натиск върху маржа на печалбата, подобен на Tesla, поради нарастващата конкуренция и намаляването на цените.

По-рано този месец Tesla понижи цените на някои модели в Европа и Китай.

Анализаторът на Daiwa Келвин Лау приписва някои от причините за слабостта на акциите на китайските електромобили на цялостната перспектива за сектора, включително вероятно по-бавен растеж през 2024 г. и натиск върху маржа.

Анализаторът на Citi Джеф Чънг смята, че количеството поръчки на EV марките миналата седмица като цяло е било в диапазона от равни до 10% по-ниски спрямо предходния месец.

В доклад изследователската компания Canalys изчислява, че глобалният пазар на електромобили се очаква да нарасне с 27,1% по отношение на продажбите, което е по-бавно от прогнозирания ръст от 29% през 2023 г. Китай ще остане най-големият пазар на електромобили, като EV навлизането се очаква да достигне 40% през 2024 г.

Tesla губи над $94 млрд. от пазарната си оценка от началото на 2024 г.Джеф Безос заплашва да открадне короната на Илон Мъск като най-богатия човек в света

Акциите на южнокорейският производител LG Display, известен като доставчик на автомобилни дисплеи за Model 3 на Tesla, паднаха с над 4%.

Доставчиците на батерии за Tesla също отбелязаха спад. LG Energy Solution загуби 3,8%, а Samsung SDI и Panasonic Holdings намаляха с около 2%.

BYD, който надмина Tesla по най-много продадени електромобили в света през четвъртото тримесечие на 2023 г., падна с около 2%.

На 2 януари китайският производител отчете продажби от около 526 000 електромобила за тримесечието, в сравнение с броя на Tesla от около 484 000.

EV в стил Lamborghini: BYD иска да надмине Tesla и във високия сегментКитайският автомобилен производител разширява гамата си от електрически превозни средства до над 20 модела

Въпреки това Tesla все още е най-продаваният електромобил на годишна база, доставяйки повече от 1,8 милиона превозни средства през декември 2023 г., в сравнение с 1,6 милиона, доставени от BYD.

Приходите за четвъртото тримесечие на Tesla са се увеличили с 3% до $25,17 милиарда, но са по-ниски от очакваните от LSEG (преди Refinitiv) $25,6 милиарда.

Печалбата на акция за четвъртото тримесечие достига 71 цента, в сравнение със 74 цента, очаквани от LSEG.

Нетната печалба за четвъртото тримесечие се е удвоила до 7,9 милиарда долара, или 2,27 долара на акция, като увеличението се дължи най-вече на еднократна непарична данъчна полза от 5,9 милиарда долара.

Резултатът е над два пъти по-висок спрямо 3,7 милиарда долара, или 1,07 долара на акция, регистрирани през същия период на предходната година.