Tesla намали цените на електромобилите си на няколко европейски пазара
Късно във вторник Tesla намали цените на Model Y в няколко страни в Европа, седмица след като обяви подобни спадове за своите Model 3 и Model Y в Китай.
Компанията понижи цените на своите електромобили, продавани в Германия, Франция, Норвегия и Нидерландия, според данни от уебсайтовете на Tesla на всеки от пазарите.
В Германия Model Y със задно задвижване сега се продава за 42 990 евро, отбелязвайки близо 4,2% отстъпка от предишната стойност на дребно на автомобила. Модификацията Model Y Long Range сега струва 49 990 евро – цената му е по-ниска с 8,1% от предишната.
Във Франция Tesla понижи цените на Model Y с цели 6,7%, докато в Нидерландия същият е със 7,7% по-евтин. В Норвегия компанията е намалила цените с между 5,6% и 7,1%.
Акциите на Tesla паднаха с 1,6% в предпазарната търговия в САЩ.
Последните намаленията идват, след като вече над една година компанията сваля агресивно цените на електоромобилите си в Китай, подбивайки местния конкурент BYD. Tesla е намалила цените на Model 3 с 6% в сравнение с декември миналата година, а на Model Y – с 11%, според данни на JL Warren Capital.
Междувременно операциите на Tesla в Германия бяха засегнати от прекъсванията в Червено море, след като подкрепяната от Иран групировка Хути започна атаки срещу кораби, пресичащи ключовия маршрут. Това причини хаос в световната търговия.
В резултат на сътресенията в Близкия изток Tesla заяви миналата седмица, че ще спре по-голямата част от производството на електромобили в завода си край Берлин, позовавайки се на липса на компоненти поради промени в транспортните маршрути.
Конкуренцията на EV пазара се разгорещява през последната година, като Tesla се изправя срещу множество други EV производители. Китайският BYD, подкрепян от легендарния инвеститор Уорън Бъфет, свали Tesla като най-големия производител на електромобили в света за 2023 г.
Volkswagen победи Tesla като EV крал на пазара в Германия, изпреварвайки продажбите на американския производител миналата година с пазарен дял от 13,5%, в сравнение с 12,1% на Tesla, според данни на германския федерален автомобилен орган KBA.