„Добро момче“: Винтидж тениска с яка без копчета е новият писък в мъжката мода
Някои наричат модела „Джони яка“ - предполагаема алюзия за певеца Джони Матис, който през 60-те и 70-те години на миналия век популяризира ризите с разголени гърди
Фланелка от фина плетка, с къс ръкав и отворена якичка без копчета – това е последният писък на модните тенденции в гардероба на силния пол за лятото.
Моделът е актуален навсякъде – в метрото, в офиса, в лежерно излизане на бар с приятели или вечеря във фюжън ресторант, например.
И като се има предвид, че храненето навън е заменило ходенето по клубове като предпочитана социална дейност за някои на 20 и 30 години, може дори да се каже, че това е тениската на новото поколение.
Това е дрехата, която момчетата купуват импулсивно преди ваканция в Италия или Гърция, за да изглеждат достатъчно небрежно изискани на всички снимки в социалните мрежи, пише WSJ в модната си секция.
„Това е изтънчен начин да впечатлиш хората“, казва 37-годишният Робърт Нго, който работи в областта на биотехнологиите и притежава модели без копчета от марки като Buck Mason и Todd Snyder.
Моделът вече е бестселър за търговците на дребно – особено за марки, които продават модерни артикули на скромни цени.
Италиански специалисти в луксозната модна индустрия като Brunello Cucinelli и Loro Piana предлагат модела с отворено деколте на цена почти 900 долара. Нюйоркският стартъп в областта на мъжкото облекло Aimé Leon Dore продава почти прозрачен мрежест модел за 225 долара.
Но масовите търговци на дребно като Abercrombie & Fitch и Madewell, собственост на J.Crew, станаха най-известни с артикула.
Възраждащата се Abercrombie & Fitch въведе този стил преди около пет години – съвпадайки с възродения интерес към безгрижните летни ризи от типа на „Талантливият мистър Рипли“, а по-късно и „Белият лотос“, и сега предлага близо 30 версии без копчета, всички на цена под 100 долара.
Доставчици на бърза мода като Banana Republic, Zara, Cos, J.Crew, Gap, Mango и H&M продават варианти с отворено деколте за по-малко от 100 долара, а често и много по-евтино. От Madewell заявяват, че продажбите са се утроили от миналата година насам.
Някои търговци на дребно наричат модела „Джони яка“ - предполагаема алюзия за певеца Джони Матис, който през 60-те и 70-те години на миналия век популяризира ризите с разкрити гърди.
Ретро прозвището е почти комично, когато се има предвид, че много мъже се обръщат към яката „Джони“, вдъхновени от тенденциите в… Instagram.
Там този модел на „доброто момче“ е най-препоръчваният артикул от самоопределилите се като експерти по мъжка мода инфлуенсъри. Причината е ясна: не печелиш аудитория, като съветваш хората да си купят „тих лукс“ от Gucci например. Такива модели са непосилни за повечето потребители.
„Ако искате да впечатлите някого със стила си и същевременно да сте представителни, яката „Джони“ е добър вариант“, казва 35-годишният Шейлан Томпсън, оперативен мениджър във финансова компания в Далас, който има 12 000 последователи в Instagram и споделя съдържание за мъжка мода.
„Има нещо в тази риза, което осигурява носталгично усещане за облеклото. Съгласни ли сте?“ - гласи един от постовете му. Според огнените емотикони в секцията с коментари изглежда, че последователите му са съгласни с тенденцията.