Как GenAI превърна Бундеслигата в един от най-популярните спортни медийни продукти в света
Бьорн Розентал, ръководител на продуктовия отдел в DFL Digital Sports и отговарящ за дигиталната трансформация на Бундеслигата, е един от основните лектори на форума Digital Trends 2024
Способността на генеративния изкуствен интелект (GenAI) да създава съдържание, да автоматизира сложни задачи и да подпомага вземането на решения гарантира неговата трансформираща роля в множество индустрии. Спортът не прави изключение – технологията отключва безпрецедентни възможности както за спортните медийни къщи, така и за притежателите на права, особено в създаването на съдържание и разработването на уникални преживявания за феновете. И ще продължи да го прави в още по-големи мащаби.
Тази прогноза прави Бьорн Розентал, който, като ръководител на продуктовия отдел в DFL Digital Sports, управлява цифровата трансформация на Бундеслигата, съчетавайки анализ на данни, обратна връзка с клиентите и потребителски опит за иновации в областта на цифровите спортове.
Бьорн Розентал е сред водещите говорители на форума Digital Trends 2024, който ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Cener с участието на топ експерти от Google, Amazon Web Services, Accenture, UEFA, FIFA, LiveScore, Ringier и още водещи организации споделят практични съвети за приложението на изкуствения интелект в бизнеса.
Презентацията на Бьорн Розентал ще се фокусира върху все по-дълбоката интеграция на изкуствения интелект в творческите, оперативните и аналитичните процеси, подпомагайки растежа на бизнеса и подобряването на ефективността.
Операционализиране на решенията на Gen AI
„Поглеждайки към Gartner Hype Cycle, GenAI вече е преминал пика на преувеличените очаквания, а продължава да предизвиква голямо внимание“, отбелязва в интервю за Profit.bg Бьорн Розентал, който наред с ролята си в DFL Digital Sports оглавява стартъп, фокусиран върху AI решения за обслужване на клиенти и създаване на спортно съдържание.
По думите му през 2025 г. най-голяма стойност ще има комбинацията от GenAI и други аспекти на технологията, които вече са утвърдени и по-лесни за прилагане.
„2023-та беше годината на прототипи и демонстрации на GenAI инструменти, а през 2024 г. видяхме все повече решения, които влизат в производство. 2025 г. ще се превърне в годината на операционализиране на GenAI платформите“, смята Розентал.
GenAI в спортните медии
Отвъд автоматизацията на рутинни задачи като разпознаване на изображения, автоматично маркиране на активи и генериране на съдържание, истинската промяна, която носи технологията в спортната индустрия, се крие в създаването на персонализирано съдържание.
„В спортните медии персонализацията трябва да надхвърля простото препоръчване на съдържание; става дума за динамично генериране и предоставяне на индивидуални преживявания, които отговарят на специфичните интереси на всеки фен. С помощта на генеративния изкуствен интелект медийните къщи могат не само да анализират поведението на феновете, но и да създават персонализирано съдържание, което говори директно за предпочитанията на различните демографски групи - било то поколението Z, милениалите или бейби бумърите“, казва Розентал.
Това, по думите му, се отнася и до създаването на съдържание за различни групи, като например фенове на домакините и феновете на гостите в дадена среща или на различни социално-икономически прослойки. Възползвайки се от тези възможности, спортните медийни компании могат да достигнат „следващото ниво“ на ангажираност на феновете.
„GenAI дава възможност за предоставяне на силно индивидуализирано съдържание в реално време, което отразява нюансираните интереси на феновете. Например, той може да позволи генерирането на уникални анализи след мачове или акценти, базирани на любимите играчи или отбори на потребителя“, изброява Розентал.
За притежателите на права това ниво на персонализация повишава лоялността на феновете и осигурява по-дълбока връзка със спорта, като ефективно създава по-завладяващо и ангажиращо изживяване в различните платформи.
Допълнително предимство на GenAI в спортните медии е неговият потенциал да направи спортното отразяване по-достъпно в световен мащаб.
„Спортните организации, особено притежателите на права, са все по-фокусирани върху това да направят съдържанието си по-широко достъпно в международен план. Вече наблюдаваме усилия за предоставяне на съдържание по начини, които са по-лесни за потребление в различни региони. Автоматичното генериране на многоезични коментари и субтитри за видеоклипове само ще подобрява качеството си с напредването на технологиите с изкуствен интелект“, обяснява още той.
Това, от своя страна, ще позволи на спортните медии да обслужват по-широка, глобална аудитория, предлагайки локализирано съдържание, което намира отклик сред феновете независимо от географското им местоположение. GenAI гарантира безпроблемното и достъпно спортно изживяване за феновете по целия свят, като го приближава на една ръка разстояние, което допълнително увеличава обхвата и въздействието на спортните медии.
За да си осигурите място на форума Digital Trends 2024, посетете мрежата на Eventim, където може да купите билет с отстъпка от официалната цена.
Подробности за програмата и участниците в събитието и още новини около форума следете на сайта Digital Trends 2024.