Автомобилите с водородно задвижване все още не са се наложили като алтернативно средство за екологичен транспорт. Hyundai обаче се надява да промени това с по-големи инвестиции в технологията и с най-новия си концептуален SUV, задвижван с водород, наречен Initium.

Компанията обяви, че планира да започне производството на водородния SUV през първата половина на следващата година. Initium може да измине приблизително 650 км с едно зареждане и може да се движи и на електрическа енергия като резервен вариант. Батериите му ще могат да се зареждат от домашната електрическа мрежа.

Автомобилът ще направи и публичния си дебют на автомобилното изложение в Лос Анджелис и на Auto Guangzhou в Китай през следващия месец. Все още не е потвърдено къде ще се предлага, когато бъде пуснат в продажба.

Засега Initium може да е само концептуален автомобил, но Hyundai изглежда е решен бързо да предостави на водачите най-новия си водороден модел, дори и ако източникът на гориво не е направил толкова много стъпки към широкото со приемане, колкото електрическите варианти. Южнокорейският автомобилен производител планира да инвестира 4 млрд. долара в разработването на технологията и инфраструктурата си за водородни автомобили, за да постигне целта си за пълна въглеродна неутралност до 2045 г. с автомобили като Initium и електрическия Ioniq 5, представени миналата година.

Водородът може и да е ефективна алтернатива на бензина, но все още има да извърви дълъг път, за да бъде конкурентен на електромобилите (и това е без да се отчита продължаващото разпространение на автомобилите с бензинови двигатели). По данни на Министерството на енергетиката на САЩ в страната има само 59 станции за зареждане с водород, като повечето от тях са в Калифорния.

Към днешна дата едва няколко автомобилни производители предлагат опция за задвижване с водород, включително Hyundai (SUV Nexo) и Toyota (Mirari). Honda също предлагаше водороден модел, но прекрати производството му през 2021 г.