Bluesky надхвърли границата от 20 милиона потребители и продължава да се разраства. Децентрализираната социална платформа, която достигна 15 милиона потребители преди по-малко от седмица, почти утрои потребителската си база през последните три месеца.

Въпреки че все още е далеч по-малка от конкурентите си Threads и X, сегашният импулс на Bluesky е забележителен. През последната седмица приложението имаше няколко дни, в които добави по един милион нови потребители. Това е сходно с темпа на растеж на Threads, което получава по един милион нови регистрации на ден в продължение на „три месеца“, според актуализация от миналата седмица на Адам Мосери от Meta. По-рано този месец Threads достигна 275 милиона месечни потребители, а от началото на ноември е спечелило поне 15 милиона.

И макар че Bluesky остава в ролята на аутсайдер, има и други признаци, че набира скорост. Според данни, предоставени от компанията за анализи App Figures на Engadget, Bluesky е водещото приложение в App Store на Apple през последните шест дни, както и в Google Play, като се изключат игрите. В момента Threads на Meta е на второ място в App Store.

Въпреки че Bluesky е преживявала и други периоди на значителен растеж през последната година, неотдавнашният скок е много по-голям от това, което услугата с отворен код е виждала преди. Последният ѝ ръст изглежда поне отчасти е предизвикан от нарастващото разочарование на някои потребители на X.

Според доклад на анализаторската компания SimilarWeb на 7 ноември, денят след президентските избори, е имало значителен скок в трафика към Bluesky. Този скок изглежда съвпада с рязкото увеличаване на броя на потребителите, които се опитват да деактивират акаунтите си в X.

Bluesky също така се стреми да разграничи политиките си от тези на по-големите си конкуренти. Миналата седмица компанията обеща, че няма да използва съдържанието на своите потребители за обучение на генеративен изкуствен интелект. Новата политика за поверителност на X позволява на компанията да работи с трети страни, за да обучава подобни модели върху стари туитове на потребителите.

Главният изпълнителен директор на Bluesky Джей Грабер също така заяви, че не иска да „омаскарява мрежата с реклами“. Междувременно се съобщава, че Threads планира да започне да експериментира с първите си реклами през януари.