Тя ремонтира имиджа на Hyundai. Ще успее ли да направи това и за X?
Анджела Зепеда е новият маркетингов ръководител на социалната мрежа на Илон Мъск. Възстановяването на отношенията с рекламодателите ще бъде нейното най-голямо предизвикателство досега
Анджела Зепеда продължава да си поставя невъзможни предизвикателства.
Нейна е заслугата да изглежда престижно и готино да караш южнокорейска бюджетна кола. Сега тя трябва да измисли как да позиционира X като платформа, която рекламодателите и потребителите искат да използват.
Като нов глобален маркетингов ръководител на Х, Зепеда се намесва, за да помогне за възстановяването на репутацията на социалната мрежа две години след като Илон Мъск купи компанията, известна тогава като Twitter. Оттогава много големи рекламодатели се оттеглиха или намалиха бюджетите си, като често изтъкваха опасения относно противоречивото и обидно съдържание на платформата.
Предишният работодател на Зепеда, Hyundai, спря рекламирането в X тази пролет, след като реклама на автомобилния производител се появи до антисемитски и пронацистки публикации на сайта. Hyundai съобщи тази седмица, че не е възобновил рекламирането на платформата, пише The Wall Street Journal.
Рекламна звезда
58-годишната Зепеда често присъства на събития и конференции в рекламната и маркетинговата индустрия. През 2023 г. Forbes я посочи като един от най-влиятелните главни маркетингови директори в света.
Родена и израснала в Ориндж Каунти, Калифорния, с петте си братя и сестри, тя мечтае да се премести в Ню Йорк и да учи мода, но семейството ѝ я насърчава да остане в родния си край, разказа тя във видео интервю за уебсайта за рекламна търговия MediaPost през 2022 г.
Получава диплома по комуникации и реклама от Калифорнийския държавен университет във Фулъртън. Тя вече е работила в няколко рекламни агенции, преди да реши да се присъедини към магистърската бизнес програма в Marshall School of Business на Университета на Южна Калифорния.
„Мисля, че да получа MBA беше наистина важно, защото всичките ми клиенти имаха дипломи за висше образование и бях разбрала, че ние идваме с креативни идеи, но те всъщност не решават бизнес проблеми”, каза тя тази година в подкаст на Trade Desk.
Основен ремонт на Hyundai
След като работи в специализираната рекламна агенция на Hyundai Innocean U.S.A., Зепеда става първата жена в топ мениджърските рангове на Hyundai Motor America, когато е назначена за главен маркетинг директор.
Тя привлича известната фотографка Ани Лейбовиц през 2021 г., за да помогне за хуманизирането на корейската компания с маркетингова кампания, включваща портрети и видеоклипове на собственици и служители на автомобили Hyundai.
Разчита и силно на кампании, включващи знаменитости, за да свърже марката с поп културата. В реклама, излъчена по време на Super Bowl през 2020 г., наречена „Smaht Pahk“, участват Крис Еванс и Рейчъл Драч, които със своите бостънски акценти говорят за функцията за интелигентно паркиране на Sonata.
Основният ремонт на марката е подпомогнат от инвестициите на Hyundai в изграждането на по-добре проектирани превозни средства, които изглеждат и се усещат повече като луксозни автомобили, коментира WSJ.
Зепеда също така работи за изграждането на културния статус на Hyundai. Тя често търси сделки, които включват възможността да работи с актьори и/или водещи на шоу програми, за да създава реклами, които са свързани с конкретни програми или позволяват превозните средства на компанията да се показват или споменават по време на предаванията.
Електрическият Ioniq 5 на Hyundai се появява в „Black-ish“ - ситком, излъчван по мрежата на Disney ABC през 2022 г.
„Анджела е умна и трудолюбива“, казва по този повод рекламният шеф на Disney Рита Феро.
През 2022 г. Зепеда трябва да решава кой изпълнител да наеме за събитие с дилъри на Hyundai в Лас Вегас. Тя моли колеги да ѝ помогнат да вземе решение между артисти като Бон Джоуви, Гуен Стефани и The Weeknd. Полага усилия младшите членове на нейния екип да могат да прекарат време във ВИП зоната, за да се снимат със Стефани – изборът на екипа в крайна сметка.
„Тя има достъп до много, много важни хора и въпреки това никога няма да разберете това по начина, по който се свързва дори с най-младите хора в екипа си; отделя време да общува и да разбере какво се случва в живота ви“, казва Джейсън Сперлинг, главен творчески директор в Innocean U.S.A.
По-рано това лято обаче Зепеда напуска компанията, след като е понижена, когато Hyundai Motor America разделя маркетинговия си отдел на две.
Въпреки че присъствието ѝ в X засега не е плодотворно, нейният акаунт в Instagram е един от най-важните сред знаменитостите в рекламната индустрия. Директорите по маркетинг с големи рекламни бюджети често получават билети за премиери и покани за церемонии по награждаване. Снимки в профила ѝ показват как тя разговаря с Джъд Лоу на червен килим, позира с LL Cool J и присъства на Наградите Оскар.
Зепеда има тясна връзка с главния изпълнителен директор на X Линда Якарино. Те се сближaват, когато Якаринo ръководи рекламните продажби в NBCUniversal, а Зепедa контролира огромния рекламен бюджет на Hyundai, според източници на WSJ. Hyundai харчи стотици милиони долари за реклама в САЩ всяка година.
„Тя обича големи предизвикателства, a не мисля, че има по-голямо предизвикателство в индустрията в момента от това да се опиташ да установиш марката X извън имиджа на Илон Мъск“, казва пред WSJ Лу Паскалис, ветеран в рекламната индустрия и главен изпълнителен директор и основател на маркетинговата консултантска компания AJL Advisory. Според него ключовият въпрос е дали Линда Якарино може да осигури на Анджела Зепеда достатъчно добър еърбег при сблъсък с Илон Мъск, „така че да може да направи магията си и да препозиционира X.“