Рекорден брой рекламодатели планират да се откажат от X през следващата година поради опасения, че ще бъдат свързвани с екстремно съдържание. Това идва като нов удар по надеждите на Илон Мъск да подобри финансовото състояние на социалната мрежа.

Според глобално проучване на аналитичната група Kantar, проведено сред ръководители от индустрията, 26% от търговците планират да намалят разходите си за реклама в X през 2025 г., което е най-голямото регистрирано оттегляне от която и да е голяма световна рекламна платформа.

Големите марки се оттеглят от X след поглъщането на Мъск за 44 млрд. долара през 2022 г., като се позовават на решението на предприемача да разхлаби модерирането на съдържанието в съответствие със своята етика за свобода на словото. Това доведе до спад на приходите и рязко понижаване на стойността на компанията.

В проучването на Kantar се казва, че доверието на рекламодателите в платформата е спаднало през изминалата година, като само 4% от маркетолозите са заявили, че рекламите в X са „безопасни за марката“, в сравнение с 39% за Google.

Говорител на X оспорва това пред Financial Times, казвайки, че процентът на безопасност на платформата е „средно 99 %, както е потвърдено от DoubleVerify и Integral Ad Science, което се отразява на факта, че повечето рекламодатели увеличават инвестициите си в X“.

Той изтъква, че според данните на Kantar предпочитанията на потребителите за рекламиране на X са се увеличили значително от 2022 г. насам, и добавя: „Рекламодателите знаят, че X вече предлага по-силни от всякога възможности за безопасност на марката, ефективност и анализ, като същевременно се наблюдават рекордно високи нива на използване.“

Проучването на Kantar се основава на интервюта с 18 000 потребители на 27 пазара и 1000 старши маркетолози в световен мащаб.

Новите констатации вероятно ще разпалят още повече напрежението между милиардера и рекламната индустрия, след като миналия месец Мъск заяви, че ще съди търговска организация в областта на маркетинга и рекламодатели, включително Unilever и Mars, за „незаконен бойкот“ на платформата.

Мъск често е имал враждебни отношения с рекламната индустрия. Disney, IBM и Apple бяха сред марките, които напуснаха мрежата миналата година, което накара собственика да използва нецензуриран език в посланието си към бойкотиращите рекламодатели в едно интервю.

Впоследствие Мъск и изпълнителния директор на X Линда Якарино започнаха инициатива за сдобряване с компаниите на тазгодишния рекламен фестивал в Кан, което според някои маркетолози е била напразно, предвид заплахите за съдебни действия от платформата.

На Якарино, бивш изпълнителен директор на NBCUniversal, се гледаше като на назначение, което ще изглади отношенията с рекламодателите, отбелязва Financial Times.

През 2023 г. 14% от маркетолозите са заявили, че ще намалят рекламните си разходи в Х за тази година.

Kantar също така установява, че доверието в рекламите в X е намаляло под ръководството на Мъск. TikTok се счита за най-иновативната рекламна платформа от маркетолозите, докато YouTube е най-достоверната и предпочитана платформа през 2024 г.